مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری خراسان رضوی: چهار پارک علم و فناوری و ۲۰۰ شرکت در حوزه سایبری و فناوری اطلاعات در استان فعال هستند
مهدی بی باک

به گزارش شهرآرانیوز، هاشم جنگی در همایش منطقه‌ای پدافند سایبری و‌ اقدامات مصون سازی که امروز در مشهد برگزار شد، اظهارداشت: خراسان رضوی، به واسطه وجود مراکز حیاتی و‌حساس چهار پارک علم و فناوری و ۲۰۰ شرکت در حوزه سایبری و فناوری اطلاعات فعال هستند. باوجود این زیرساخت‌ها آمادگی برگزاری چنین همایش‌هایی‌هستیم.

وی ادامه داد: یکی از اقدامات خوب اجرای سند زیر ساخت‌های سایبری در سطح استان بود. این سند برای ۲۰ سازمان ارسال و اقدامات لازم صورت گرفت. عملکرد دستگاه‌ها بررسی و امتیاز بندی شده که به زودی اعلام خواهد‌شد.

به گفته وی، اقداماتی نیز مورد نیاز استان است که یکی از آن‌ها فعال سازی مراکز، اقدامات و‌ ملاحضات پشتیبانی و تعمیرات و فعال سازی و خدمات بومی است. چالش مهمتر دیگر ایجاد ساختار برای تیم‌های واکنش سریع است. برای ۷۷ دستگاه اجرایی کمیته پدافند اجرا و برگزار شده است. آمادگی در برابر تهدیدات و انجام تست‌های‌دوره‌ای نیز از‌موارد مهمی است که باید صورت بگیرد. انجام تست نفوذ به زیر ساخت‌ها و‌سامانه‌های مهم سازمان نیز از اهمیت و توجه ویژه‌ای برخوردار است.

{$sepehr_key_2707}