رویداد روایت شهر به دنبال ایجاد سبک و لحن فیلم سازی مشهد است
رضا میرزاده

به گزارش شهرآرانیوز، رویداد «روایت شهر» قرار است سلسله نشست‌های انتقال تجربه‌ای را در مشهد برگزار کند و آغاز این نشست‌ها نیز کارگاه بازنمایی عناصر هویت زیست بوم سینما با حضور رضا میرکریمی از کارگردانان مطرح سینمای کشور است.

این کارگاه روز پنجشنبه، ۲۲ تیرماه برگزار می‌شود و پیش از برگزاری آن نیز فیلم «نگهبان شب» از ساخته‌های میرکریمی اکران خواهد شد.

در آستانه برگزاری این سلسله نشست‌ها، «مجید ظریف» دبیر هنری رویداد روایت شهر به شهرآرانیوز گفت: در مجموعه فراخوان آثا تصویری در رویدا روایت شهر، بررسی کردیم چه چیز‌هایی در هویت شهری کم داریم. به این معنی که کجا اولویت بوده و انجام نشده است. با همین دغدغه، به دنبال رخدادها، خشصیت ها، آیین‌ها و نسبت‌های بومی مشهد رفتیم و قرار بر آن است که تولید فیلم‌های کوتاه در هر یک از این زمینه‌ها نیز با تاکید بر وجود یک شخصیت همراه باشد.

{$sepehr_key_2795}

وی افزود: با وجود هنرمندان خوب سینما و تلویزیون در خراسان، سبک و لحن فیلمسازی مشهدی نداریم. البته منظور از لحن، صرفا لهجه مشهدی نیست. شاخصه‌ای است که مخاطب با دیدن آن احساس کند این فیلم ساخته و پرداخته عناصر بومی خراسان و مشهد است و رویداد روایت شهر نیز به دنبال ایجاد سبک و لحن فیلمسازی مشهد است.

ظریف خاطرنشان کرد: همگرایی در تولید محصولات می‌تواند اثر بخشی آنها را افزایش دهد. لذا با دعوت از کارگردانان مطرح کشور و برگزاری کارگاه های انتقال تجربه بنا بر آن داریم که تجربه تولیدات سینمایی در مشهد را ارتقا ببخشیم.

وی افزود: مهمان اول ما در این کارگاه‌ها و با موضوع زیست بوم مشهد، رضا میرکریمی است. وی از کارگردانانی است که در آثار خود تلاش کرده موضوع زیست بوم هر منطقه را به مخاطب معرفی کند و به همین منظور نیز از او دعوت شده است.

 ظریف در ادامه گفت: هفته آینده نیز کارگاهی با حضور یکی دیگر از فیلمسازان مطرح کشور، برگزار خواهد شد.