واکنش دفتر آیت الله علم الهدی به موضوع موقوفه گوهرشاد

به گزارش شهرآرانیوز، حدود دو هفته قبل بود که یکی از وکلای جویای نام مشهدی در اعتراض به متولی‌گری موقوفات بزرگ گوهرشاد توسط آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی، مطالبی را در صفحه شخصی خود منتشر کرد. پس از او، برخی از اینفلوئنسرهای مجازی و رسانه‌های معاند، این پیام را وایرال کردند تا در نهایت، شماری از صفحات فعال در شبکه‌های اجتماعی به انعکاس اظهارات این وکیل جوان بپردازند.

اکنون که حدود دو هفته از آن جریان می‌گذرد و التهابات مجازی به‌تدریج فروکش کرده، صفحات رسمی آیت‌الله علم‌الهدی در فضای مجازی اقدام به انتشار هم‌زمان پاسخ رسمی نسبت به این شبهه کرده‌اند؛ متن این پیام را در ادامه می‌خوانید:

«ضمن قدردانی از دغدغه مندی بزرگوارانی که در پی افشاگری مصادیق فساد در کشورند در خصوص شبهه واگذاری موقوفات گوهرشاد به امام جمعه مشهد توجه به این نکته ضروری است متولی موقوفات گوهرشاد موقوفه خاص طبق متن وقف نامه یکی از سادات صلحای شهر مشهد تعیین شده است لذا به تشخیص مراجع قانونی این جایگاه در آیت‌الله علم‌الهدی احراز شد و نامه مورداشاره اداره کل اوقاف خراسان در مقام بیان این صلاحیت است. بنابراین اینکه بگوییم موقوفات گوهرشاد به آیت‌الله علم‌الهدی واگذار شده سخنی اشتباه است دقیق آن است که متولی شرعی و قانونی این موقوفات آیت‌الله علم‌الهدی است.»