تداوم وزش باد در سطح خراسان رضوی | دمای مشهد امروز مشهد ٣٧ درجه است (٢٢ تیرماه ١۴٠٢)
بیتا سخایی

زهرا آهنگر زاده در گفتگو با خبرنگار شهرآرانیوز اظهار کرد: در ۲۴ ساعت گذشته فریمان با دمای هوای ١٧ درجه و شهرستان داورزن با دمای هوای ۴٣ درجه به ترتیب خنک‌ترین و گرمترین شهر‌های خراسان رضوی بوده‌اند. همچنین بیشترین شدت وزش باد در شهرستان تایباد با سرعت ٧٣ کیلومتر بر ساعت گزارش شده است.

وی با اشاره به اینکه طی همین مدت کلانشهر مشهد نوسانات دمایی ٣٩ و ٢۵ درجه را به ثبت رسانده است، گفت: امروز دمای هوای این کلانشهر در گرم‌ترین ساعات به ٣٧ و در خنک‌ترین ساعات به ٢٣ درجه خواهد رسید.

{$sepehr_key_2907}

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی اضافه کرد: براساس تحلیل نقشه‌ها و مدل‌های هواشناسی همچنان امروز پدیده غالب جوی افزایش سرعت وزش باد در سطح استان است که در اکثر نقاط وزش باد شدید توام با گردوخاک، کاهش دید، کیفیت هوا و با احتمال بروز خسارت خواهد بود. برای نواحی بادخیز شرقی استان طوفان گردو خاک پیش‌بینی می‌شود.

از فردا از سرعت وزش باد در سطح استان کاسته می‌شود ضمن اینکه از هفته آینده در نیمه شمالی استان افزایش ابرناکی را خواهیم داشت و از روز یکشنبه به ویژه در در شمال غرب استان شاهد رگبار باران و رعد و برق خواهیم بود.

باتوجه به گزارش پایش آلاینده‌های زیست محیطی مشهد مقدس شاخص کیفیت ٢۴ ساعت گذشته این کلانشهر با شاخص ١٠۴ بوده و امروز مشهد با شاخص ٩١ در شرایط قابل قبول قرار دارد. ایستگاه الهیه، سرافرازان، شهر، چمن، مفتح، شهید آوینی و خیام جنوبی در شرایط ناسالم قرار دارد.