مصوبه کمیسیون تلفیق مجلس برای جلوگیری از پرداخت وام به شرکت‌های صوری

به گزارش شهرآرانیوز، ابوالفضل ابوترابی با اشاره به جلسه امروز کمیسیون تلفیق گفت: در جلسه امروز رسیدگی به مواد ۶، ۷ و ۸ لایحه برنامه هفتم توسعه در دستورکار اعضای کمیسیون قرار داشت.

وی افزود: براساس مصوبه اعضای کمیسیون در جریان بررسی مواد لایحه برنامه هفتم توسعه بنا شد تا بر پرداخت وام‌های خرد به اشخاص حقیقی و حقوقی نظارت صورت گیرد تا مشخص شود تا این وام‌ها به جامعه هدف می‌رسد یا خیر؟

عضو کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: طبق این مصوبه شرکت‌های خصوصی دارای اهلیت که گرید کاری خود را از سازمان برنامه و بودجه دریافت می‌کنند بر امر پرداخت وام‌های خرد به اشخاص حقیقی و حقوقی نظارت کرده و گزارش را به سازمان برنامه و بودجه ارائه می‌کنند.

ابوترابی خاطرنشان کرد: این اقدام باعث می‌شود تا جلوی پرداخت وام به شرکت‌های صوری که وجود خارجی ندارند و فقط روی کاغذ ثبت شده‌اند گرفته شود.

{$sepehr_key_3093}

وی افزود: همچنین در جلسه امروز موارد مختلفی مورد بحث و بررسی قرار گرفت، اما به جمع‌بندی نرسید و برای بررسی بیشتر به کارگروه ارسال شد.

عضو کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: از جمله موارد ارجاع شده به کارگروه می‌توان به مصوبه مربوط به رابطه شاگرد استادی در کارگاه‌های کوچک اشاره کرد که در لایحه دولت کارگاه‌های زیر ۷ نفر مدنظر قرار گرفته بود، اما در کارگروه مجلس تعداد کارکنان این کارگاه‌ها به سه نفر تقلیل یافته بود.

ابوترابی اظهار داشت: به دلیل ابهامات مختلفی که در این باره مطرح شد، از جمله ابهام در مورد بازنشستگی این افراد ود حقوق پایین‌شان و مسائل دیگر بنا شد این موضوع در کارگروه مورد بررسی دقیق‌تر قرار گیرد و بعد برای رأی‌گیری به صحن کمیسیون ارائه شود.

منبع: فارس