ماهانه ۲۰۰ گردشگر سلامت از تاجیکستان به ایران می‌آیند

به گزارش شهرآرانیوز؛ دکتر محمدحسین نیکنام دستیار ویژه وزیر بهداشت گفت: همکاری دوجانبه با کشور تاجیکستان در عرصه سلامت به خوبی پیش می‌رود و روند تازه‌ای در سطح روابط این دو کشور شکل گرفته است.

مدیرکل همکاری‌های بین‌الملل وزارت بهداشت گفت: در حال حاضر بیش از ۲۰۰ گردشگر سلامت برای درمان به ایران می‌آیند که با تفاهم نامه‌ای که با تاجیکستان امضا شد، این آمار افزایش خواهند یافت.

{$sepehr_key_3457}

بنابر اعلام وزارت بهداشت، نیکنام در خصوص موضوعات سفر هیات ایرانی به تاجیکستان و توافقات بدست آمده در دیدار‌ها افزود: بر اساس تفاهنامه با تاجیکستان، دوره‌های آموزشی هم گسترش خواهد یافت و تا اخذ مدرک نیز ادامه دارد؛ در زمینه تحقیقات مشترک و برگزاری کنفرانس‌های مشترک سالانه نیز رایزنی شد. همچنین در بخش درمان، گسترش گردشگری سلامت، محور گفتگوی هر دو کشور بوده است.

مدیرکل همکاری‌های امور بین‌الملل وزارت بهداشت گفت: دیدار‌ها و نشست‌های وزیر بهداشت با مسئولان تاجیکستان با محور تبادل دارو و صادرات دارویی از ایران شکل گرفت، همکاری‌های آموزشی هم پیش از این آغاز شده بود و حدود ۲۸ پزشک تاجیکستانی در ایران در حال طی دوره‌های تکمیلی هستند.