فصلی تازه در توسعه گردشگری زیارت | تردد هوایی زائران خارجی به مشهد تسهیل می‌شود
هیوا سمیعی

محمود امانی‌بنی در گفتگو با شهرآرانیوز با اشاره به رویکرد فرودگاه مشهد در توسعه گردشگری عنوان کرد: در خصوص توسعه فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی‌نژاد مشهد اظهار کرد: با توجه به رویکرد دولت در زمینه توسعه روابط و گسترش مناسبات اقتصادی میان جمهوری اسلامی ایران و کشور‌های همسایه به ویژه کویت، عمان و عراق و وجود با برکت حرم مطهر علی‌بن‌موسی‌الرضا (ع) در مشهد در ۳ ماهه نخست امسال شاهد استقبال بیش از پیش زائران و گردشگران خارجی در سفر به مشهد بودیم.

وی تصریح کرد: فرودگاه مشهد یکی از دروازه‌های اصلی ورود زائران و گردشگران خارجی به مشهد محسوب می‌شود، در همین راستا فرودگاه مشهد به منظور توسعه گردشگری و تسهیل تردد زائران خارجی به این مقصد زیارتی، اقدام به توسعه شبکه پرواز‌های بین‌المللی کرده است.

{$sepehr_key_3470}

مدیرکل فرودگاه خراسان‌رضوی بیان کرد: در همین راستا شرکت هواپیمایی سپهران به منظور تسهیل تردد زائران عراقی پرواز مستقیم مشهد – بغداد – مشهد را راه‌اندازی کرده است. همچنین در حال حاضر به صورت هفتگی ۲۴ پرواز به مقصد کویت، ۴ پرواز به مقصد مسقط، ۵۴ پرواز به مقصد نجف و ۱۹ پرواز به مقصد بغداد انجام می‌شود.

امانی‌بنی تاکید کرد: فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی‌نژاد مشهد درحال حاضر به عنوان یکی از مجهزترین فرودگاه‌های کشور زیرساخت‌های لازم را برای افزایش پرواز‌های خود در اختیار دارد.

وی گفت: در حال حاضر ۲۰ شرکت هواپیمایی به ۲۸ مقصد داخلی و ۲۲ شرکت هواپیمایی داخلی و خارجی، به ۱۷ مقصد خارجی از فرودگاه مشهد پرواز دارند.