شهردار مشهد مقدس: آبیاری فضای سبز با آب خاکستری است| تصفیه خانه سپتاژ تا پایان۱۴۰۲ به بهره برداری می رسد

محمدرضا قلندرشریف در گفتگو با خبرنگار شهرآرانیوز اظهار کرد: راه اندازی تصفیه خانه سپتاژ با وجود اینکه وظیفه شهرداری نبوده اما انجام آن را قبول کرده و تا پایان ۱۴۰۲ به بهره برداری خواهد رسید و تاکنون بیش از ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

شهردار مشهد افزود: بخشی از اعتبارات این تصفیه خانه در بودجه سال ۱۴۰۲ وجود دارد و بخش باقیمانده را از تسهیلات بانکی استفاده می‌کنیم.

قلندرشریف با اشاره به کاهش میزان ذخیره آب سدهای استان، گفت: سهمیه شهرداری مشهد از آب سدهای تامین کننده آب مشهد، ۱۰ تا ۱۵درصد است و از حدود ۳۵میلیون متر مکعب آب مصرفی شهرداری فقط ۴ میلیون مترمکعب مصرف آن از این سهمیه می باشد.

وی با بیان این مطلب که مشکل کمبود آب شرب مشهد یک مشکل اساسی در شرق کشور و مسئله ای ملی است، گفت: برای آبیاری فضای سبز مشهد، بیشترین آبی که مصرف می‌شود آب‌های خاکستری است، یعنی آب تصفیه خانه‌های فاضلاب و آب‌هایی که قابل شرب نیست.

قلندرشریف بیان کرد: در حوزه احداث تصفیه خانه‌ها نیز تا حد ممکن ورود کردیم و آب مصرفی برای فضای سبز را از تصفیه خانه‌های احداث شده و چاه‌های آبی که به هیچ عنوان قابل شرب نیست تامین می کنیم. 

شهردار مشهد تاکید کرد: تلاش می‌کنیم فضای سبز مشهد را بدون صدمه با صرفه جویی در آبیاری حفظ کنیم و با نظارت دقیق به دنبال آبیاری تانکری فضای سبز هستیم. همچنین فاصله زمانی آبیاری درختان را بیشتر کردیم و به دنبال حداقل مصرف آب برای حفظ فضای سبز خواهیم بود.

{$sepehr_key_3565}