شهردار مشهد: جذب سرمایه‌گذار خارجی راه نجات کلان شهر‌ها در حوزه درآمدی است

به گزارش شهرآرانیوز، محمدرضا قلندرشریف در نشست مشترک با دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری_صنعتی و ویژه اقتصادی کشور، اظهار کرد: مشهد دومین کلان‌شهر کشور و پایتخت معنوی ایران اسلامی است و نگاه ویژه شورای ششم به حوزه‌های فرهنگی بوده و شعار این شورا، جهانشهر برکت و کرامت است.

وی افزود: دید ما دیپلماسی است و با توجه به این شعار در حوزه‌های بین المللی ورود پیدا کرده‌ایم که باید دیدگاه خاص بین المللی در حوزه اقتصادی و جذب سرمایه‌گذار داشته باشیم.

شهردار مشهد بیان کرد: سال گذشته قانون درآمد‌های پایدار به شهرداری‌ها ابلاغ و محدودیت‌هایی ایجاد شد، اما این محدودیت برای شهر مشهد به جهت ابلاغ طرح تفصیلی چندبرابر شد.

قلندر شریف خاطرنشان کرد: بنابراین توجه به سرمایه‌گذار و جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی یکی از موضوعات بسیار مهم بوده و مشهد نیز همچون تهران نیز دارای معاونت اقتصادی و مشارکت‌ها است.

وی اضافه کرد: مهرماه نمایشگاه اختصاصی جمهوری اسلامی در بیروت و اسفندماه نمایشگاه قاهره با حضور مدیریت شهرداری مشهد برگزار می‌شود همچنین متقاضی شرکت در نمایشگاه ریاض نیز هستیم.

{$sepehr_key_3879}

شهردار مشهد تصریح کرد: تصمیم گرفتیم در نمایشگاه بین‌المللی مشهد درگاه و پنجره واحد برای جذب سرمایه‌گذار ایجاد کنیم که یک مجموعه خاص درحال طراحی است تا در این مکان با سرمایه‌گذاران مذاکره کنیم.

قلندر شریف گفت: برای انعقاد تفاهم‌نامه همکاری لازم وجود دارد و درحال حاضر راه نجات کلان شهر‌ها در حوزه درآمدی، جذب سرمایه‌گذار به ویژه سرمایه‌گذاران خارجی است.

وی ادامه داد: مشهد در حوزه‌های مختلف پیشقدم است، دید اقتصادی وجود دارد که اگر به درستی هدایت شود منجر به اتفاقات خوبی خواهد شد.

شهردار مشهد بیان کرد: ایجاد پنجره واحد برای سرمایه‌گذاران، منجر به پالایش و شناسایی سرمایه‌گذاران واقعی می‌شود.