خدمت رسانی شبانه‌روزی ۱۴ دفتر امانات حرم رضوی در دهه اول محرم
رضا نوایی

به گزارش شهرآرانیوز، اداره امانات و اشیای پیدا شده حرم مطهر رضوی با توجه به تشرف گسترده عزاداران حسینی در دهه اول محرم به ویژه در ایام تاسوعا و عاشورا به این بارگاه ملکوتی، افزایش تعداد دفاتر بخش امانات وسایل از ۱۲ به ۱۴ دفتر فعال، تعداد درگاه‌های دریافت وسایل از ۴۵ به ۵۷ درگاه و تعداد قفسه‌های فعال این دفاتر از ۱۰ هزار به ۱۳ هزار قفسه را در دستور کار قرار داد.

زائران و مجاوران با آرامش‌خاطر می‌توانند طبق ضوابط فعلی، وسایل خود اعم از کیف و چمدان را به دفاتر بخش امانت وسایل حرم مطهر رضوی تحویل دهند. این دفاتر در ورودی‌های اصلی و فرعی سطحی و زیرسطحی حرم مطهر آماده خدمات‌رسانی به ارادتمندان حضرت علی بن موسی الرضا (ع) است.

{$sepehr_key_3969}

تعدادی از دفاتر بخش امانات وسایل به ارائه خدمات تحویل صندلی چرخدار امانی برای استفاده زائران سالمند و توان‌یاب اختصاص دارد که این دفاتر در ورودی‌های اصلی و پارکینگ‌های ۳ و ۱ فعال است چنان‌که به مناسبت دهه اول محرم، حدود هزار و ۶۸۰ صندلی چرخدار امانی برای استفاده زائران آماده شده است.

این دفاتر در برخی از ورودی‌ها به صورت مجزا خدمات‌رسانی می‌کنند، به عبارتی دو دفتر جداگانه برای تحویل صندلی چرخدار و امانت وسایل وجود دارد. در ورودی‌های زیرسطحی در پارکینگ‌ها فقط دفتر تحویل صندلی چرخدار وجود دارد که خدمات امانات وسایل را نیز انجام می‌دهند.