طرح های تامین اضطراری آب مشهد در دستور کار آبفا | ابراز رضایت فرماندار مشهد از پروژه‌های آبرسانی در تابستان
علی صمدی جوان

محمود محتشمی در گفتگو با خبرنگار شهرآرانیوز گفت: این جلسه با محوریت پیگیری پروژه‌ها و اقدامات مرتبط در قرارگاه عملیاتی پایش آب شرب مشهد با حضور فرماندار مشهد به عنوان رئیس جلسه و مدیرعامل آب و فاضلاب مشهد به عنوان دبیر این قرارگاه برگزار شد.

وی ادامه داد: فرماندار مشهد در این جلسه با ابراز رضایت از اقدامات اخیر آبفای مشهد، پیگیری پروژه‌ها و اقدامات مرتبط با آب شرب این کلان شهر در قرارگاه عملیاتی پایش آب مشهد را مانع از بروز مشکل آبی در این تابستان قلمداد کرد.

{$sepehr_key_4227}

محتشمی افزود: مدیرعامل آبفای مشهد نیز در ادامه این جلسه به تشریح اقدامات بازدارنده در جهت کنترل مصرف و تامین آب شُرب شهری پرداخت.

وی عنوان کرد: برنامه ریزی و اجرای ۱۱ پروژه برای جبران کسری آب مشهد، حفر نزدیک به ۱۰۰ حلقه چاه، اتمام خطوط جمع آوری پهنه S و L مشهد به طول ۲۸ کیلومتر، احداث ۳ باب مخزن ذخیره به ظرفیت ۹۰ هزار متر مکعب و انتقال آب از غرب مشهد و ایجاد ایستگاه پمپاژ شناور سد دوستی توسط شرکت آب منطقه خراسان رضوی، بخشی از گزارش مهندس حسین اسماعیلیان در جلسه قرارگاه بوده است که به اطلاع فرماندار محترم مشهد رسید.

{$sepehr_key_4226}

مدیر روابط عمومی آبفای مشهد در پایان اشاره کرد: تمهیدات عنوان شده زمانی موجب رفع مشکل کم آبی خواهد شد که شهروندان گرامی نیز با رعایت مصرف آب و صرفه جویی به ما کمک کنند؛ زیرا حجم ذخایر آب سد‌های تامین کننده آب مشهد در شرایط متزلزلی قرار دارد و مدیریت مصرف از سوی شهروندان بسیار ضروری است.   

گفتنی است قرارگاه عملیاتی پایش آب مشهد با حضور مدیران اجرایی و دستگاه‌های مختلف از جمله فرماندار مشهد، مدیرکل بحران استانداری و فرماندهی انتظامی مشهد،  شرکت آب منطقه ای، دادگستری، شورای شهر، شهرداری، جهاد کشاورزی و ... از خرداد ماه سال جاری تشکیل و جلسات این قرارگاه به صورت هفتگی و مستمر برگزار و طی آن آخرین وضعیت آب مشهد بررسی می‌شود.