بررسی وضعیت آماری فرودگاه مشهد در ۳ ماهه نخست ۱۴۰۲ | افزایش ۲۴ درصدی پرواز‌های خارجی
هیوا سمیعی

محمود امانی‌بنی در گفتگو با شهرآرانیوز درباره میزان تغییرات پرواز‌های فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی‌نژاد مشهد در سه ماهه نخست امسال اظهار کرد: در سه ماهه نخست سال جاری ۱۴ هزار و ۳۶ پرواز در این فرودگاه نشست و برخاست داشته که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته ۴ درصد افزایش داشته است.

وی افزود: در این مدت یک میلیون و ۸۹۳ هزار و ۵۷۶ مسافر در فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی نژاد مشهد جابه‌جا شده‌اند که این تعداد نسبت به سه ماهه نخست سال ۱۴۰۱ حدود ۳ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

مدیرکل فرودگاه‌های خراسان‌رضوی تصریح کرد: در این مدت ۱۱ هزار و ۳۲۷ پرواز داخلی نشست و برخاست کرده‌اند که نسبت به دوره زمانی مشابه در سال گذشته یک درصد افزایش داشته است. همچنین یک میلیون و ۵۵۶ هزار و ۳۵۸ مسافر داخلی جابه‌جا شده‌اند که نسبت به سه ماهه نخست سال ۱۴۰۱ حدود ۲ درصد رشد داشته است.

امانی‌بنی درباره تغییرات پرواز‌های خارجی بیان کرد: در سه ماهه نخست امسال ۲ هزار و ۷۰۹ پرواز خارجی در فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی‌نژاد مشهد نشست و برخاست داشته که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته ۲۴ درصد افزایش داشته است.

وی ادامه داد: همچنین در این مدت ۳۳۷ هزار و ۲۱۸ مسافر پرواز خارجی در فرودگاه مشهد تردد داشتند که این تعداد حاکی از رشد ۸ درصدی آن نسبت به مدت مشابه در سال گذشته است.

مدیرکل فرودگاه‌های خراسان‌رضوی خاطرنشان کرد: بیشترین پرواز داخلی در سه ماهه نخست امسال مسیر مشهد به تهران با ۲ هزار و ۵۷۶ پرواز و ۳۶۱ هزار و ۳۷۴ مسافر و بیشترین سهم پرواز خارجی در مسیر مشهد به نجف با ۴۸۴ پرواز و ۵۸ هزار و ۷۷۸ مسافر بوده است.

{$sepehr_key_4330}