اجتماع بزرگ نوجوانان عاشورایی در حرم مطهر رضوی | لبیک نوجوانان به ندای «هل من ناصر ینصرنی» سیدالشهدا (ع) طنین انداز شد
رضا نوایی

به گزارش شهرآرانیوز، ششمین روز از ایام دهه اول محرم و در روزی که به نام نامی شهید نوجوان واقعه عاشورا؛ حضرت قاسم بن حسن (ع) نامگذاری شده است، رواق امام خمینی (ره) میزبان نوجوانان عاشورایی و ولایی شهر مقدس مشهد بود. نوجوان‌هایی که با حضور پرشور در اجتماع بزرگ «احلی من العسل» به ندای لبیک «هل من ناصر ینصرنی» امام حسین (ع) لبیک گفته و به ساحت شهید نوجوانان کربلا نوجوانان ادای احترام کردند.

نوجوانان عاشورایی در حالی که لباس‌های مشکی برتن سربند‌های «لبیک یا حسین»، «لبیک یا زینب»، «لبیک یا مهدی» بر سر و پرچم‌ها و علم‌های عزا در دست داشتند در اجتماع بزرگ «احلی من العسل» شرکت کرده و با این حضور پرشور با سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و دیگر شهدای مظلوم کربلا تجدید بیعت کردند.

{$sepehr_key_4383}

حجت الاسلام والمسلمین حسین ذاکر، کارشناس دینی و سخنران حرم مطهر رضوی در این اجتماع بزرگ با اشاره به داستان عمرو بن جُناده انصاری و حماسه آفرینی او در جریان واقعه عاشورا بیان کرد: عمرو بن جناده نیز مانند قاسم بن الحسن (ع) از جمله شهدای نوجوان است که در روز عاشورا در رکاب سیدالشهدا (ع) دلیرانه جنگید و به شهادت رسید.

وی ابراز کرد: هیچ کس قاسم بن الحسن (ع) و جُناده را مجبور به شرکت در جنگ و نثار کردن جان خود نکرد، اما آن‌ها با بصیرتی که داشتند قرار گرفتن در رکاب امام زمان را وظیفه خود دانستند و در راه دفاع از امام خود به شهادت رسیدند.

حجت الاسلام ذاکر با اشاره به تلاش دشمن برای جدا کردن نوجوانان از مکتب سیدالشهدا (ع) بیان کرد: نوجوانان امروز باید ادامه دهنده راه قاسم بن الحسن (ع) و عمرو بن جناده باشند و تحت تاثیر تبلیغات دشمن قرار نگیرند.

وی خاطرنشان کرد: نوجوانان عاشورایی و انقلابی امروز باید با لبیک به ندای امام زمان خود لبیک گویند و همواره مدافع ولایت باشند.

گفتنی است؛ همایش «احلی من العسل» و اجتماع بزرگ نوجوانان عاشورایی همه ساله روز ششم ماه محرم که روز بزرگداشت حضرت قاسم ابن الحسن (ع) است، در حرم مطهر رضوی و کلیه اماکن مذهبی سراسر کشور برگزار می‌شود.

{$sepehr_key_4384}