بیش از ۳۶ درصد از برنامه‌های هدایت تحصیلی خراسان رضوی مربوط به هنرستان‌ها است
علی صمدی جوان

به گزارش شهرآرانیوز، سید امیر شوشتری در نشست انعقاد تفاهم نامه ساخت و ایجاد ۱۲ هنرستان جوار کارخانه در خراسان رضوی که با حضور نمایندگان کارخانه‌های صنعتی مشهد، نمایندگان صنایع و برخی مدیران صنعت و معدن خراسان رضوی در اداره کل آموزش و پرورش برگزار شد گفت: توسعه متوازن رشته‌های تحصیلی در استان ما از وضعیت مطلوبی برخوردار است و اگر متوسط این توازن در کشور ۴۰ درصد باشد، در خراسان رضوی حدودا ۳۶ درصد برآورد می‌شود.

وی ادامه داد: هنرستان‌ها در راستای اجرای سند تحول بنیادین نظام آموزش و برای مهارت آموزی بشتر هنرجویان ما رواج خواهد یافت و در این راه از ظرفیت‌های صنایع استان استفاده خواهیم کرد.

شوشتری به برنامه تفاهم نامه اشاره کرد و گفت: پس از عقد تفاهم نامه میان مدیران صنایع با آموزش و پرورش، بیش از هزار هنرجو طی ۳ سال به ظرفیت هنرستان‌های ما افزوده خواهند شد و قریب به ۸۰۰ ساعت درس تخصصی و بیش از ۹۰۰ میلیارد تومان در خرید تجهیزات و مواد اولیه آموزش هنرجویان هنرستان‌ها صرفه جویی خواهد شد.

{$sepehr_key_4447}

مدیرکل آموزش خراسان رضوی یادآور شد: در حال حاضر ۱۰۶ هزار و ۳۷۷ هنرجو در هنرستان‌های استان هستند که ۶۰ درصد پسر و ۴۰ درصد نیز دختر می‌باشند که در ۶۴۱ هنرستان و در قالب ۸۶ رشته مهارتی مشغول به تحصیل و مهارت آموزی می‌باشند.  

شوشتری ادامه داد: برآورد ما نشان می‌دهد ۶ هزار واحد صنعتی در قالب ۲۶ شهرک و ۱۶ ناحیه صنعتی در استان وجود دارد که این ظرفیت با کمک تربیت دانش آموز ماهر می‌تواند گره‌های اشتغال در آینده را باز کند.