رئیس پارک علم و فناوری خراسان رضوی: استان جایگاه قابل توجهی در عرصه فولاد و متالوژی دارد
هیوا سمیعی

مسعود میرزایی در گفتگو با شهرآرانیوز در حاشیه بازدید از نمایشگاه بین‌المللی صنعت، اتوماسیون صنعتی، معدن و متالوژی عنوان کرد: پارک علم و فناوری خراسان رضوی بر حسب فرمایشات مقام معظم رهبری، یکی از مهمترین اولویت‌های خود را ورود به عرصه صنایع معدنی و فولادی گذاشته است.

وی افزود: نمایشگاه «صنعت، اتوماسیون صنعتی، معدن و متالوژی» از سطح کیفی خوبی برخوردار است، خوشبختانه در عرصه فولاد، نمایشگاه مشهد نشان داده که کشور و استان در جایگاه بسیار خوبی قرار دارد، اما هنوز عرصه برای پیشرفت وجود دارد.

رئیس پارک علم و فناوری خراسان رضوی خاطرنشان کرد: پارک علم و فناوری استان با تاسیس پردیس فناوری صنایع معدنی در منطقه خواف، با سرعت بالایی رسوخ فناوری در عرصه‌های فولادی و صنایع معدنی را دنبال می‌کند. قطعا اتفاقات خوبی در آینده نزدیک در حوزه صادرات فناوری و دیپلماسی فناری در عرصه فولاد و صنایع معدنی شاهد خواهیم بود.

{$sepehr_key_4655}

میرزایی یادآور شد: فناوران نخبه‌ای در عرصه فولاد و متالوژی داریم. همچنین با وجود منابع طبیعی بسیار می‌توانیم با دیپلماسی فناوری از آن‌ها بهره‌مند شویم.

وی بیان کرد: در نشست‌های مختلفی که با نمایندگان کشور‌های همسایه و منطقه در پارک علم و فناوری برگزار می‌کنیم، تاکید شده که پارک استان آماده ایجاد مرکز مبادلات فناوری در این کشور‌ها است.