اجرای طرح‌های ویژه انتظامی و ترافیکی تاسوعا و عاشورای حسینی در مشهد مقدس و خراسان رضوی

به گزارش شهرآرانیوز، محمدکاظم تقوی در هفتاد و پنجمین جلسه قرارگاه انتظامی امام علی (ع) خراسان رضوی که با حضور مقام‌های نظامی، امنیتی و قضائی و به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد، شهادت سرور و سالار شهیدان حضرت ابا عبدا... الحسین (ع) و یاران با وفایش را تسلیت گفت و با تاکید بر ضرورت درک پیام‌های عاشورا در زندگی فردی و اجتماعی یکایک افراد جامعه، بیان داشت: همه شهروندان عزیز وظیفه و تکلیف مهمی بر دوش دارند تا با حضور در این سوگواری‌های حماسی، وحدت و انسجام مسلمانان جهان برای دفاع از آرمان‌های اسلامی و مکتبی خود را نمایان سازند.

سردار تقوی اظهار داشت: فرماندهی انتظامی استان طرح‌های ویژه ترافیکی در بخش جاده‌ای و تمهیدات ترافیکی درون شهری و همچنین طرح‌های انتظامی را با آمادگی کامل و بهره گیری از حداکثر توان و استعداد خود برای خدمت به زائران و مجاوران حریم مقدس رضوی و همچنین برقراری نظم و امنیت کامل مراسم سوگواری در دستور کار خود قرار داده است.

{$sepehr_key_4755}

این مقام ارشد انتظامی خاطرنشان کرد: پلیس به پشتوانه همکاری آگاهانه شهروندان، احساس مسئولیت و تعامل هوشمندانه هیئت‌های مذهبی و همچنین حمایت‌های دستگاه قضایی و مشارکت دیگر دستگاه‌ها این تکلیف و ماموریت مهم در برقراری و تامین نظم و امنیت شهروندان را برعهده گرفته و با توجه به اشراف اطلاعاتی کامل، با هرگونه اخلال در نظم و آسایش شهروندان و تهدید و آسیب در زمینه نوع و نحوه برگزاری سوگواری‌ها برخورد جدی و قاطعانه‌ای خواهد کرد.

فرمانده انتظامی استان خراسان رضوی گفت: همچنین با افرادی که بخواهند از آلات موسیقی غیرمتعارف، قمه زنی، استفاده از تصاویر خرافی و رفتار‌های موهن استفاده کنند برخورد قانونی خواهد شد چرا که رعایت حرمت‌ها و توجه به قداست قیام امام حسین (ع) و پاسداشت این ارزش‌ها یک وظیفه و تکلیف سنگین است.
وی از شهروندان خواست؛ همچون همیشه با خادمان خود در پلیس خراسان رضوی همکاری داشته و در صورت مشاهده موارد مشکوک، مراتب را از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس اعلام کنند.