رتبه اول شهرداری مشهد در ایجاد اشتغال پایدار بین شهرستان‌های خراسان رضوی
بیتا سخایی

محمدامین بابایی در گفتگو با خبرنگار شهرآرانیوز اظهار کرد: سامانه رصد اشتغال کشور، وظیفه ثبت اطلاعات اشتغال پایدار ایجاد شده توسط دستگاه اجرایی استان در سراسر کشور با کد ملی و شماره تماس به نام فرد را برعهده دارد.

وی افزود: عملکرد این سامانه به گونه‌ای است که کد ملی فرد فقط توسط یک دستگاه اجرایی ثبت می‌شود و فرآیند نظارت بر کار به سه طریق پیامکی، تلفنی و بازدید میدانی انجام می‌شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی بیان کرد: براساس گزارش‌های امروز سه مرداد ماه، رتبه سازمان مشاغل و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری مشهد در استان ۱۲ است و از ۲۸ هزار و ۲۶۱ تعهد، هفت هزار و ۷۷۴ معادل ۲۷.۵۱ درصد تعهد اشتغال در سال ۱۴۰۲ ثبت شده است.

{$sepehr_key_4784}

بابایی خاطرنشان کرد: درحال حاضر سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری مشهد از سه هزار و ۵۰۰ تعهد به دو هزار و ۴۹۶ نفر معادل ۷۱.۳۱ صدم درصد عمل کرده و رتبه آن در بین دستگاه‌های اجرایی شهرستان با تعهد بالای ۱۰۰ نفر، رتبه اول را دارا است و شهرداری مشهد با این اقدام ۲۴ رتبه ارتقاء یافته و باعث شده تا رتبه مشهد هم در میان شهرستان‌های استان چهار جایگاه ارتقاء یابد.

وی افزود: این سازمان با ایجاد و توسعه بازار‌های موقت توانسته است در سال گذشته نیز بالاتر از تعهد تعیین شده نسبت به ایجاد اشتغال در استان اقدام و جایگاه شهرداری مشهد را ۱۸ رتبه ارتقاء بخشد.