هیئتی برای تمام سنین در حاشیه شهر | انتقال مفاهیم دینی به نوجوانان با تعزیه‌خوانی + فیلم

به گزارش شهرآرانیوز، این هیئت که در حاشیه شهر مشهد برپا شده در شب‌های دهه اول محرم تبدیل به محفلی برای گردهم آمدن خانوادگی ساکنان محله گلشهر شده است.

{$sepehr_media_801452_400_300}
تصویربردار و تدوینگر: مهرداد الهی

بیش از ۲۰۰۰نفر زن و مرد و کودک، هر شب از ابتدای دهه اول محرم به این مراسم می‌آیند تا نمایش تعزیه خوانی که برنامه شاخص این هیئت است را به تماشا بنشینند و آنچه باعث جذابیت آن شده، ذوق و شوق کودکان و نوجوانانی است که جلوی این صحنه نمایش صف کشیده‌اند و بدون هیچ کلامی، ابتدا تا انتهایش را به نظاره می‌نشینند.

مسئول هیئت مریدان حضرت زینب (س) در گفتگو با شهرآرانیوز گفت: سال تاسیس اولیه این هیئت به ۱۳۸۳ برمی‌گردد و سال بعد هم ثبت رسمی آن صورت گرفت.

سید محمد موسوی به برنامه‌های مختلف این هیئت در طول سال اشاره کرد و گفت: ما علاوه بر برنامه‌های مذهبی مانند اجرای جشن در عید غدیر، نیمه شعبان، ولادت امام رضا (ع) و عزاداری در ایام ماه محرم و شهادت حضرت زهرا (س) و ...، فعالیت‌های جهادی از جمله توزیع بسته‌های معیشتی، کوهنوردی، فوتسال و شنا نیز داریم.

موسوی بیان کرد: هفت سال است در این محله و با این وسعت مراسم مختلف مذهبی را برگزار می‌کنیم. یکی از تصمیماتی که امسال برای اجرای ایام عزاداری محرم گرفتیم استفاده از هنر تعزیه خوانی، خوشنویسی و گروه سرود نوجوان و سخنرانی علمی با موضوعات خانواده، مهارت‌های زندگی و ارتباط با خود و معنویت است.

{$sepehr_key_4871}