آیین خطبه‌خوانی شب عاشورا در حرم مطهر رضوی برگزار شد
رضا نوایی

به گزارش شهرآرانیوز، در شب عاشورای حسینی، آیین سنتی و کهن خطبه‌خوانی با حضور تولیت آستان قدس رضوی و جمع کثیری از زائران و مجاوران و همچنین خادمان بارگاه منور رضوی در حرم مطهر ثامن الحجج (ع) حضرت امام رضا علیه السلام برگزار شد.

{$sepehr_key_4975}
در این مراسم خادمان بارگاه رضوی با در دست داشتن لاله‌های شمع، گرداگرد صحن پیامبر اعظم (ص) حضور داشتند و به خطبه خوانی شب عاشورا گوش فرا دادند.

در این رویداد با سابقه ۳۰۰ ساله که به صورت زنده از برخی شبکه‌های سیما و شبکه‌های مجازی پخش شد، خطبه شب عاشورا قرائت شد و ذاکران اهل بیت به مرثیه خوانی پرداختند و در انتها ندای لبیک یا حسین (ع) خادمان رضوی در عهد و پیمان بستن با سرور و سالار شهیدان به گوش رسید.

{$sepehr_key_4976}

در این مراسم حجت الاسلام والمسلمین احمد مروی، تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به هجمه دشمنان اسلام به این این انسان ساز در قالب قرآن سوزی، گفت: امروز یزیدیان زمان قرآن را می‌سوزانند چنانکه در عاشورا نیز سپاهیان یزید با شهادت اباعبدالله الحسین (ع) و باران باوفایش در حقیقت قرآن را آتش زدند.

وی ادامه داد: علت مقابله دشمنان با قرآن این است که قرآن، حسین (ع)، انسان و خلیفه الله تربیت می‌کند، سعادت دنیا و آخرت نیز در قرار گرفتن در سفینه حسینی است.

وی اظهار کرد: در عصر عاشورا به ظاهر خیمه‌ها را آتش زدند، اما در اصل آتش به حقیقت قرآن افتاد، چون حسین (ع) تربیت شده قرآن و قرآن ناطق است.