وام ۳۰۰ میلیون تومانی بهزیستی به کدام یک از مددجویان تعلق خواهد گرفت؟ + لیست مشاغل
علی صمدی جوان

به گزارش شهرآرانیوز، اشتغال مددجویان‌ به‌ویژه افراد دارای معلولیت تحت سرپرستی سازمان بهزیستی، چند سالی است از برنامه‌های مهم این سازمان محسوب می‌شود و در واقع بهزیستی به‌دنبال آن است که فرد تحت حمایت را از دریافت مستمری‌های ناچیز به سمت خودکفایی سوق دهد.

{$sepehr_key_5068}

در سال‌های گذشته، رقم وام‌های بلاعوض و وام‌های معرفی به بانک برای مددجویان سازمان بهزیستی، متناسب با گزارش مددکاری و درخواست مددجو تعیین و پرداخت می‌شد. ارقام تسهیلات نیز با توجه به اعتبار سازمان و برآورد شغلی بود که در کمیته اشتغال سازمان بررسی و تعیین‌ تکلیف می‌شد و از ۲۰ میلیون تومان تا ۱۵۰ میلیون تومان در سال‌های اخیر نوسان داشت.

{$sepehr_key_5069}

اینک خبر می‌رسد که سازمان بهزیستی کشور قصد دارد برای ۲۸ رسته شغلی، تسهیلات ۳ میلیارد ریالی در نظر بگیرد تا این مشاغل متناسب با تأمین اولیه سرمایه توسط مددجو راه‌اندازی شوند.

مخاطبان وام چه کسانی هستند؟

سازمان بهزیستی کشور تسهیلات خرد و کلان خود را در اختیار تمامی جامعه هدف قرار می‌دهد و افراد دارای معلولیت، زنان سرپرست خانوار، فرزندان شبه خانواده، معتادان ترک‌کرده و فرزندان مراکز نگهداری بهزیستی که در سن قانونی و ایجاد شغل باشند، می‌توانند از این تسهیلات بهره‌مند شوند. این نکته نیز مهم است که اگر به‌عنوان مددجو وام اشتغال دریافت کرده باشید، مجددا می‌توانید برای تجهیز و توسعه کار خود وام دریافت کنید. این وام با سود ۴ درصد و بازپرداخت ۷ ساله به مددجویان داده می‌شود و داشتن حداقل ۲ ضامن لازم است.

{$sepehr_key_5376}

وام ۳۰۰ میلیون تومانی بهزیستی به کدام یک از مددجویان تعلق خواهد گرفت؟ + لیست مشاغل