فرماندار خواف از استعفای دسته جمعی اعضای شورای شهر سده به دلیل قطعی آب خبر ندارد | مگر آب سده مشکلی دارد؟!
فاطمه غلامی

مهدی عباسپور در گفتگو با شهرآرانیوز، درخصوص قطعی آب شهر سده  در ابتدا اظهار بی اطلاعی کرد و گفت: مگر آب سده مشکلی دارد؟ اعضای شورای شهر به دنبال مسائل دیگر هستند، بنده از استعفای دسته جمعی اعضای شورای شهر خواف اطلاعی ندارم و فقط شنیدم.

وی افزود: مشکل آب سده به این دلیل  بوده است که  اداره آب و فاضلاب خواف، خطوط قدیمی انتقال آب  داخل شهر را تعمیر کرده است و به  مشکل فنی خورده است، امروز اگر مردم در بعضی از نقاط این شهر مشکل آب دارند به این مشکل فنی بر می‌گردد.

فرماندار خواف بیان کرد: از صبح در اداره کل  آب و فاضلاب خواف پیگیر بودم تا این مشکل حل شود.

وی با بیان اینکه مشکل فنی لوله های انتقال آب را باید از آب و فاضلاب بپرسید نه از من فرماندار، گفت: میزان آبی که در سده است با میزان مصرف آب برابر است بطوریکه هرگونه هدر رفت آب باعث می شود مردم با مشکل قطعی آب مواجه شوند.

عباسپور بیان کرد: بنابر اعلام مدیر آب و فاضلاب استان، میزان تولید آب با میزان مصرف آب در سده برابر است،  هم اکنون با پیگیری های انجام شده درتلاشیم تا مجوز مکان یابی و حفر چاه جدید داده شود تا در دراز مدت مشکل اب در سده حل شود.

وی درخصوص رفع مشکل موقت قطعی آب گفت: کارشناسان اداره آب و فاضلاب در تلاشند تا مشکل فنی آب را حل و فصل کنند.

{$sepehr_key_5149}

قطع چندروزه آب و گرمای هوا موجب بروز مشکلاتی برای مردم سده از توابع خواف در خراسان رضوی شده است. با فرسودگی شبکه آبرسانی شهر سده، حدود ۱۰ هزارنفر از مردم این شهر و روستا‌های اطراف آن، طی چندروز گذشته از نعمت آب محروم هستند.