آغاز پیش ثبت‌نام انتخابات مجلس شورای اسلامی از ۱۶ مرداد‌ماه ۱۴۰۲ + جزئیات
مهدی بی باک

سید هادی طباطبایی در گفت‌وگو با شهرآرانیوز با اعلام این خبر که اطلاعیه شماره پنج انتخابات مجلس شورای اسلامی صادر شده است، اظهار کرد: قانون جدید انتخابات توسط مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید و همچنین مورد تأیید شورای نگهبان قرار گرفت.

وی گفت: امروز نیز اطلاعیه شماره پنج ستاد انتخابات کشور مبنی بر پیش‌ثبت‌نام صادر شده است که بر این اساس، افرادی که می‌خواهند در انتخابات مجلس شورای اسلامی شرکت کنند، باید در پیش‌ثبت‌‌نام که از ۱۶ مرداد آغاز خواهد شد، ثبت‌نام کنند.

طباطبایی با تأکید بر اینکه به افرادی که در پیش‌ثبت‌نام شرکت کنند، اجازه ورود به ثبت‌نام نهایی داده خواهد شد، گفت: پیش‌ثبت‌نام ۱۱۰ روز پیش از ثبت‌نام نهایی انجام می‌شود که هدف از آن فرصت بیشتر دستگاه‌های نظارتی برای احراز هویت کاندیدای انتخابات است.

معاون سیاسی استاندار خراسان رضوی درباره استعفای مدیران برای شرکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی نیز گفت: طبق قانون شش ماه قبل از ثبت‌نام نهایی مدیران باید از سمت خودشان استعفا کنند که این استعفا در دو بخش استانی و سراسری است.

وی تصریح کرد: در استان خراسان رضوی ۱۴ نفر از سمت‌های خود استعفا کرده‌اند که از مجموع این افراد، یک امام جمعه، یک شهردار و یک فرماندار و بقیه از رؤسای ادارات هستند.

طباطبایی با تأکید بر اینکه هر شخصی‌ از سمت خود استعفا کند، دیگر به کار برنخواهد گشت، گفت: مردم می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف در این زمینه با شماره ۰۵۱۳۸۰۵۲۱۰۹ ستاد انتخابات ارتباط برقرار کنند.

{$sepehr_key_5309}