اعلام آمادگی ۱۹۰ مسجد در مشهد برای مشارکت در طرح «ترنم زندگی»
بیتا سخایی

به گزارش شهرآرانیوز، مهدی ابراهیمی در گفتگویی، با اشاره به طرح «ترنم زندگی» اظهارکرد: این طرح در قالب ارائه خدمات مشاوره گروهی در مساجد محلات حاشیه شهر مشهد از ابتدای شهریور ماه سال گذشته آغاز شده است.

وی افزود: این طرح با هدف پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و ارائه خدمات مشاوره‌ای ارزان، عادلانه و در دسترس به شهروندان، در ۶ موضوع مشاوره تربیت فرزند، حل تعارضات زوجین، کنترل اضطراب و استرس، پیشگیری از اعتیاد، مشاوره تحصیلی و مشاوره قبل از ازدواج فعالیت می‌کند.

ابراهیمی با بیان اینکه سال گذشته، ۷۸ مسجد در این طرح مشارکت داشتند، گفت: «ترنم زندگی» طرحی مشارکتی است که تلاش می‌کند با جذب مشارکت مساجد و ائمه جماعات فعال در سطح محلات، خانواده‌های در معرض آسیب را شناسایی کرده و خدمات مشاوره‌ای و روانشناختی به آن‌ها ارائه نماید.

معاون اجتماعی و مشارکت‌های سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد تصریح کرد: تاکنون ۲۱۴ دوره کارگاهی در قالب این طرح برگزار شده و حدود ۲ هزار و ۲۰۰ نفر نیز مخاطب داشته است.

ابراهیمی با بیان اینکه در سال ۱۴۰۲، تاکنون برای ۴۸ مسجد کارگاه برگزار شده، گفت: علاوه بر این، ۱۹۰ مسجد نیز برای شرکت در این طرح اعلام آمادگی داشته‌اند.

{$sepehr_key_5465}