۲۰۹ پروژه سرمایه‌گذاری گردشگری در خراسان رضوی با ۱۲۶ هزار میلیارد تومان تعریف شده است
مریم  احمدی

احمد دیناری در گفتگو با خبرنگار شهرآرانیوز افزود: این پروژه‌‎های سرمایه‌گذاری گردشگری در دست ساخت، تبدیل و توسعه است.

معاون سرمایه‌گذاری و تامین منابع اداره‌کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی خراسان رضوی ادامه داد: با توجه به به‌روزرسانی اخیر انجام‌شده حجم سرمایه‌گذاری این پروژه‌ها ۱۲۶ هزار میلیارد تومان است.

{$sepehr_key_5473}

دیناری بیان کرد: این پروژه‌ها حین اجرای عملیات ساختمانی برای ۲۷ هزار و ۶۱۵ نفر ایجاد اشتغال موقت و در زمان بهره‌برداری برای ۹۲۰۵ نفر شغل جدید ایجاد می‌کند.

معاون سرمایه‌گذاری و تامین منابع اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی گفت: ۶۶ درصد این پروژه‌ها در شهرستان مشهد قرار دارد و بقیه در دیگر شهرستان‌های خراسان رضوی پراکنده‌اند.

وی با بیان اینکه بیشترین سرمایه‌گذاری گردشگری در شهر مشهد انجام شده، افزود: ۱۱ پروژه هتل چهار و پنج ستاره با حجم سرمایه گذاری ۱۸ هزار میلیارد تومان در مشهد قرار دارند که در زمان بهره‌برداری برای حدود ۳۱۰۰ نفر اشتغال مستقیم ایجاد می‌کند.

دیناری اظهار کرد: این پروژه‌های سرمایه‌گذاری گردشگری در افق ۱۴۰۴ به بهره‌برداری خواهند رسید.

معاون سرمایه‌گذاری و تامین منابع اداره‌کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی خراسان رضوی یادآور شد: در حال حاضر ۴۷ هتل چهار و پنج ستاره در استان در حال فعالیت است که ۴۵ هتل در مشهد، یک هتل پنج ستاره در شهرستان طرقبه‌شاندیز و یک هتل چهار ستاره در شهرستان نیشابور در حال فعالیت است. در مجموع ۴۰۰۰ نفر در این هتل‌ها شاغل هستند.