۶ تبعه چینی در معادن سنگ‌آهن سنگان خواف شاغل هستند/قرنطینه تمام شد

به گزارش شهرآرانیوز، علی افکار افزود: گرچه گفته می‌شود شهر محل زندگی این افراد در ۱۱۰۰ کیلومتری شهر ووهان مرکز شیوع بیماری کرونا قرار دارد اما در پی شیوع بیماری کرونا و حساسیت پیشگیری و مقابله با آن، دو نفر از کارکنان چینی از شرکت‌های صنعتی و معدنی معادن سنگ‌آهن سنگان که از چین وارد خواف شدند از 14 روز پیش در قرنطینه بهداشتی قرار گرفتند.



وی خاطرنشان کرد: کارکنان چینی شاغل در معادن سنگ‌آهن سنگان خواف، امروز 25 بهمن‌ماه از قرنطینه بهداشت و درمان خارج می‌شوند.

 

رئیس شبکه بهداشت و درمان خواف گفت: همه روزه تیم پزشکی با پالایش‌های بهداشتی، وضعیت سلامت چینی‌ها را رصد می‌کردند و خودم نیز بر کار قرنطینه نظارت داشتم.

 

افکار افزود: دمای بدن این افراد مرتب کنترل می‌شد و هم اینک با سپری شدن دوره کمون و قرنطینه، آن‌ها می‌توانند بدون هیچ محدودیتی به محل کارشان بروند و همچون افراد سالم، ارتباط روزمره خود با دیگران را از سر بگیرند.

 

وی یادآور شد: این افراد در هنگام ورود به ایران در فرودگاه امام خمینی(ره) تهران نیز پایش شده بودند اما ما برای تسلط و اطمینان بیشتر، اقدام به انجام این مراقبت‌های ویژه کردیم.

 

افکار با بیان اینکه 30 درصد از معادن سنگ‌آهن کشور به منطقه سنگان خواف اختصاص دارد، گفت: ذخیره معادن سنگ‌آهن خواف بیش از یک میلیارد و 200 میلیون تن است که با توجه به روباز بودن معدن و داشتن عیار خوب به عنوان یک قطب معدنی مهم در شرق کشور محسوب می‌شود.