آیت‌الله علم‌الهدی: حرم رضوی بستر مناسبی برای تقویت مشارکت زائران داخلی و خارجی در بازسازی عتبات عالیات است
رضا نوایی

به گزارش شهرآرانیوز، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی در گردهمایی مسئولان مواکب استانی اربعین حسینی که امروز نهم مردادماه در سالن همایش‌ها و نمایشگاه‌های آستان قدس رضوی در مشهد برگزار شد، اظهار کرد: عشق و دلدادگی به اهل بیت عصمت و طهارت (ع) موضوعی با سابقه ۴ هزار ساله است و در طول تاریخ ثبت و ضبط شده است.

وی افزود: دل‌هایی که عاشق اهل بیت (ع) می‌شوند عشق و دلدادگی در اختیار خودشان نیست و منشا باطنی دارد. از همین رو این عشق و دلدادگی در تبار دیگری وجود ندارد.

امام جمعه مشهد با اشاره به نقش مهم خادمان این عرصه افزود: عشق داشتن به اباعبدالله الحسین (ع) و توفیق خدمت در راه ایشان یک امر اختیاری نیست و خداوند متعال این سعادت را به شما عطا کرده که در مسیر اهل بیت (ع) واسطه عشق و ارادت مردم به ساحت اهل بیت (ع) باشید که این کار ارزشمندترین خدمت است.

آیت‌الله علم الهدی ادامه داد: عرصه خدمت شما مسئولان ستاد بازسازی عتبات عالیات در راستای توسعه عشق به ائمه اطهار (ع) است و خوشبختانه این ستاد آثار و برکات خطیر و با عظمتی داشته و از روزی که این مسیر با مجاهدت‌ها و رشادت‌های عده‌ای آغاز شد تا کنون برنامه‌های بزرگی انجام شده است.

وی بر توسعه بازسازی عتبات عالیات تاکید کرد و گفت: سالانه چند میلیون زائر به بارگاه منور رضوی مشرف می‌شوند و می‌توان از این بستر استفاده کرد تا زائران داخلی و خارجی بتوانند با واسطه این بارگاه منور، در بازسازی عتبات عالیات سهیم شوند.

{$sepehr_key_5544}