انهدام شبکه سازمان یافته قاچاق سوخت در جنوب و شرق کشور

به گزارش شهرآرانیوز، حجت‌الاسلام ابراهیم حمیدی با اشاره به انهدام شبکه سازمان یافته قاچاق سوخت اظهار کرد: اعضای این باند متشکل از دلالان، جایگاه داران، کارت‌های مهاجر و گلخانه‌داران توسط سازمان اطلاعات سپاه استان مورد رصد قرار گرفته و بنا به دستور قضایی دستگیر شده‌اند.

وی با اشاره به این مطلب که در بعضی از موارد ترک فعل کارمندان و مدیران ادارات متولی در حوزه فرآورده‌های نفتی در شهرستان کهنوج مشهود است، اظهارداشت: در این پرونده حجم بالای قاچاق سوخت انجام شده که میزان دقیق آن پس از بررسی‌های کارشناسی و برآورد کامل اطلاع‌رسانی خواهد شد.

{$sepehr_key_5722}

نماینده عالی قوه قضائیه در استان کرمان ضمن بیان این مطلب که اعضای این باند با استفاده از بالغ بر ۲۰۰ کارت سوخت مربوط به جایگاه‌داران، گلخانه‌داران و کارت‌های مهاجر نسبت به قاچاق سوخت به استان‌های جنوبی و انتقال به کشور‌های همسایه اقدام می‌کردند، عنوان کرد: اقدامات اعضای این باند سبب به وجود آمدن مشکلات فراوانی در توزیع به موقع و صحیح سوخت به مردم شده و نارضایتی گسترده مردم این شهرستان را به‌دنبال داشته است.

حمیدی با اشاره به این مطلب که قاچاق سوخت ضمن آنکه سرمایه مردم و کشور را به تاراج می‌برد، موجب ایجاد زمینه نابرابری و اشتغال‌سوزی می‌شود، گفت: اعضای این باند گسترده که تعدادی از آن‌ها غیربومی هستند، از سال ۱۴۰۰ تاکنون فعالیت داشته‌اند.

وی تاکید کرد: نهاد‌های امنیتی و اطلاعاتی، نیرو‌های نظامی و انتظامی و دستگاه قضایی در برخورد با قاچاقچیان سوخت در هر سطحی با جدیت و براساس قانون اقدام خواهند کرد و اجازه نخواهند داد که سرمایه‌های ملی این کشور توسط عده‌ای سودجو به تاراج برده شود.

منبع: فارس