برگزاری نمایشگاه به برند سازی صنایع دستی کمک می‌کند
به گزارش شهرآرانیوز، محمدخیاطیان معاون توسعه‌مدیریت وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در حاشیه بازدید از غرفه‌های خراسان رضوی در سیزدهمین نمایشگاه گردشگری و سی و سومین نمایشگاه صنایع دستی تهران با بیان این مطلب افزود: برای هر کاری، در هر حوزه‌ای، اعم از گردشگری و صنایع دستی نیاز به تبلیغ داریم تا بتوانیم مردم را با داشته‌های خود در این حوزه‌ها آشنا کنیم. او ادامه داد: یکی از رسالت‌های اصلی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی این است که مُبلّغی برای حوزه‌های گردشگری و صنایع دستی باشد و این بخش‌ها را برای مردم ایران و گردشگران خارجی معرفی کند.

خیاطیان اظهار کرد:برگزاری نمایشگاه یکی از موثرترین اقداماتی است که مردم می‌توانند حوزه‌های میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی را ببینند و آشنا شوند، هم چنین در این نمایشگاه می‌توانند با آژانس‌های مسافرتی و جوامع مختلف در حوزه گردشگری و صنایع‌دستی وارد بحث و گفتگو شوند و با ظرفیت‌های حوزه گردشگری آشنا و بهره‌مند شوند.

معاون توسعه‌مدیریت وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تاکید کرد: باید به سمت این برویم که برای معرفی حوزه‌های گردشگری کشور و هنر صنایع دستی برند سازی کنیم که یکی از مقوله‌هایی که در این زمینه می‌تواند کمک کند برگزاری نمایشگاه است.
خیاطیان با اشاره به برگزاری نمایشگاه گردشگری و صنایع دستی تهران گفت: این نمایشگاه به همت مدیران کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان‌ها پرشور برگزار شده است.
معاون توسعه‌مدیریت وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی افزود: استان خراسان‌رضوی یکی از قطب‌های مهم گردشگری کشور است و در بحث گردشگری زیارت افراد بسیار زیادی به این استان سفر می‌کنند، هم چنین خراسان رضوی خوشبختانه در موضوعات جدید نیز ورود پیدا کرده است و گردشگری تفریحی و گردشگری سلامت را هم در این استان شاهد هستیم.

وی ادامه داد: استان خراسان رضو‌ی به عنوان قطب مهم گردشگری می‌تواند در نمایشگاه حضور داردد و دوستان این استان تلاش خوبی کرده اند و فضای بسیار مناسبی را در این نمایشگاه گرفته اند.
خیاطیان اظهارکرد: هنرمندان بسیار خوبی از استان خراسان رضوی در این نمایشگاه حضور دارند و موضوعات جدید و نوآوری‌های این استان را شاهد هستیم.
وی یادآورشد: خراسان رضوی به رونق نمایشگاه گردشگری و صنایع دستی کمک کرده است.
 
حمایت از صنایع دستی گامی مهم در توسعه صادرات غیر نفتی

محمدصادق‌براتی، معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی نیز در این بازدید گفت:حمایت از تولیدات صنایع دستی گامی مهم در توسعه صادرات غیرنفتی و عاملی مهم در شکوفایی اقتصاد در زمان تحریم است.
وی ادامه داد: صنایع دستی ابزاری قابل توجه برای صادرات کالا، اشتغال زایی، جذب توریسم و... به شمار می‌رود و می‌تواند در جهت رونق توسعه صادرات غیر نفتی برای کشور ارز آوری داشته باشد.
وی افزود: به طور حتم می‌توان گفت یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌های کشور ما، توسعه صادرات غیرنفتی است که در شرایط فعلی باید به طور جدی مورد توجه و پیگیری تمامی بخش‌ها قرار گیرد.

وی خاطر نشان کرد: سالانه بیش از ۳۰ میلیون زائر و گردشگر به خراسان رضوی سفر می‌کنند، حمایت از صنایع دستی خراسان رضوی می‌تواند اقتصاد استان را متحول کند.
وی یادآور شد:جذب گردشگر از کشور‌های پاکستان، لبنان، ترکیه و هند در اولویت برنامه ریزی‌های این استان قرار دارد.