افزایش ظرفیت قطار‌های اربعین در مسیر خرمشهر و کرمانشاه

به گزارش شهرآرانیوز، سیدمیعاد صالحی در حاشیه بهره‌برداری از ناوگان جدید ریلی در سال رشد تولید و مهار تورم، گفت: ناوگانی که امروز وارد حوزه حول و نقل ریلی می‌شود، یک سرمایه‌گذاری توسط بخش خصوصی است و بخشی از این سرمایه‌گذاری توسط ماده ۱۲ که امروز احیا شده، به سرمایه‌گذاران برمی‌گردد و امیدواریم همان‌طور که سال گذشته در حوزه واگن باری رکورد را شکستیم، امسال هم از این عدد پیش برویم.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه سرعت سیر ما کاهش نداشته است، اظهار کرد: ما بنا داریم هم سرعت سیر و هم سرعت بازرگانی که شامل بارگیری و تخلیه می‌شود را افزایش دهیم.

وی خاطرنشان کرد: در روز‌های منتهی به اربعین پیک مسافر به سمت خرمشهر و در روز‌های بعد، به سمت برگشت است. همین الان همکاران ما در خرمشهر، سوزن‌بندی جدیدی را ایجاد می‌کنند تا از ایستگاه خرمشهر تا نقطه صفر مرزی در شلمچه، با ریل‌باس‌ها و به صورت رایگان، میزبان زائران باشیم و این امکان در بازگشت هم فراهم است.

مدیرعامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران گفت: در حوزه واگن باری ۹۰ درصد تولید داخل و در حوزه لکوموتیو هم ۶۰ درصد داخلی‌سازی انجام شده است و ما برنامه‌مان تمرکز بر تولید داخل است. همچنین با روسیه در زمینه تفاهم برای افزایش بار ترانزیتی در مسیر شمال به جنوب (روسیه به هند) منعقد کردیم.

منبع: ایسنا

{$sepehr_key_6216}