ساماندهی بافت پیرامونی حرم مطهر رضوی، نیازمند انسجام و مدیریت واحد شهری

به گزارش شهرآرانیوز، "محمدرضا قلندر شریف" در حاشیه بازدید از منطقه ثامن اظهار کرد: از آقای نورین مقدم درخواست کردم تا اتمام کار نیمه تمام خود در حوزه شهرسازی چند هفته دیگر در منطقه ثامن حضور داشته باشند.

وی بیان کرد: چراغ خدمت در حوزه خدمات رسانی منطقه ثامن برای ثانیه‌ای خاموش نمی‌شود و چالش‌ها و مشکلات آن به سرعت در بعد بین المللی رسانه‌ای می‌شود؛ در واقع وسعت منطقه ثامن به اندازه جمهوری اسلامی ایران است و مقام معظم رهبری نیز فرموده‌اند که خدمت به مردم مشهد، خدمت به مردم تمام ایران است.

شهردار مشهد خاطرنشان کرد: آقای منبتی از پیشکسوتان خدمت در بارگاه منور رضوی هستند و هدف از این تغییر و تحولات، ارتقا خدمت رسانی است؛ باید به سمت تعاملات شهری، استانی و ملی حرکت کنیم و همچنین خدمات رسانی ۲۴ ساعته فقط پنج الی ۱۰ درصد از وظایف شهردار منطقه است که باید پررنگ‌تر شود.

وی اضافه کرد: بحث‌های محیط شهری در کاهش تخلفات بسیار اثرگذار است و با توجه به اینکه زباله طلای کثیف و یکی از حوزه‌های درآمدی است که مافیای آن نیز شکل گرفته، باید به این حوزه به صورت ویژه به این محدوده رسیدگی شود.

{$sepehr_key_6235}

شهردار مشهد تصریح کرد: منطقه ثامن به دلیل اینکه در محدوده رفت و آمد مدیران کشوری است، همیشه زیر ذره بین است و بعضا تماس‌هایی مبنی بر تشکر برای خدمات ارایه شده در این محدوده به ما می‌شود.

قلندر شریف عنوان کرد: سیاست‌های طرح تفصیلی باید به گونه‌ای هدایت شود که در نهایت منجر به رضایت مردم شده و محدوده بافت حرم نیز به ساماندهی خوبی برسد، زیرا این منطقه آبروی نظام است.

وی ادامه داد: پارکینگ موضوع مهمی است که باید تعیین تکلیف شود همچنین باید مدیریت واحد شهری شکل بگیرد تا به صورت جزیره‌ای عمل نکنیم.