شاخص کنونی کیفیت هوای «مشهد» در وضعیت خطرناک | بارش باران از بعدازظهر و کاهش غلظت آلاینده‌های جوی (١۵ مرداد ١۴٠٢)
بیتا سخایی

آذر رضایی‌پور در گفتگو با خبرنگار شهرآرانیوز اظهار کرد: طبق پیش‌بینی‌ها و هشدار‌های صادر شده امروز در استان افزایش غلظت گردو غبار، کاهش میدان دید و کاهش کیفیت هوا پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: بعدازظهر نیز در مناطق بادخیز از جمله در نیمه شرقی، وزش باد به شکلی شدیدتر همراه با طوفان گرد و خاک رخ خواهد داد؛ ضمن اینکه از همان ساعات تا شب در دامنه‌های هزارمسجد و بینالود احتمال افزایش ابر و وقوع رگبار پراکنده باران و رعد و برق و همچنین بارش تگرگ، جاری شدن روان‌آب و سیلاب وجود دارد.

{$sepehr_key_6333}

رضایی‌پور ادامه داد: ساعات پایانی شب به طور موقت از غلظت گرد و غبار معلق در هوا کاسته می‌شود، اما فردا ظهر مجددا در نیمه شرقی و مناطقی از مرکز استان بر غلظت گرد و غبار افزوده خواهد شد.

وی ادامه داد: در مشهد نیز امروز تا اواخر وقت اداری افزایش گرد و غبار پیش‌بینی می‌شود، اما در ساعات بعدازظهر احتمال بارش باران وجود دارد که این موضوع تا حدودی از غلظت آلاینده‌های جوی می‌کاهد و وضعیت هوا در شرایط بهتری قرار خواهد گرفت، اما فردا بعدازظهر مجددا بر غلظت آلاینده‌های جوی افزوده خواهد شد.

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی اضافه کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته ریوش با ١۵ و داورزن با ۴٢ درجه به ترتیب خنکترین و گرمترین شهر‌های خراسان رضوی بوده‌اند. همچنین بیشترین شدت وزش باد از رشتخوار با سرعت ۶٨ کیلومتر بر ساعت گزارش شده است.

{$sepehr_key_6334}

وی با اشاره به اینکه طی همین مدت کلانشهر مشهد نوسانات دمایی بین ۲۲ تا ٣٧ درجه را به ثبت رسانده، گفت: امروز دمای هوای این کلانشهر در گرمترین ساعات به ٣۴ و در خنکترین ساعات به ٢۴ درجه خواهد رسید.

با توجه به گزارش پایش آلاینده‌های زیست محیطی مشهد مقدس، شاخص کنونی کیفیت هوای مشهد با عدد ٣٣٧ در شرایط خطرناک قرار دارد.