دریافت نرخ دلاری از مسافر خارجی در واحد‌های اقامتی ممنوع است | در خراسان رضوی فقط یک نرخ‌نامه وجود دارد
طنین همتی

محمود مادرشاهیان در گفت‌وگو با خبرنگار شهرآرانیوز درباره تخلفات واحد‌های اقامتی مشهد تصریح کرد: همه هتل‌ها، واحد‌های اقامتی اعم از هتل، مهمانپذیر و مسافرخانه‌ باید نرخ‌نامه‌شان را در دید عموم قرار دهند و هیچ واحدی نباید بدون نرخ باشد. اگر واحدی نرخ‌نامه را در دید مسافر قرار ندهد، برخورد قانونی صورت می‌گیرد و نمی‌گذاریم حقی از زائر زایل شود.

به گفته رئیس جلمعه هتلداران استان، همچنین برخی واحد‌های اقامتی در مشهد و محدوده حرم مطهر رضوی فعالیت می‌کنند که‌ واحد اقامتی را به مسافر هتل معرفی می‌کنند که مسلما در نرخ‌نامه آن‌ها هم تخلف صورت می‌گیرد. محرز شد که برخی واحد‌های اقامتی از مسافر به نرخ دلار دریافت کردند که به دستور فرماندار مشهد این واحد‌ها باید پلمب و تعیین تکلیف شوند.

{$sepehr_key_6387}

وی تأکید کرد: هر واحدی که بدون نرخ‌نامه باشد و اجحاف به زائر در آن صورت بگیرد، بدون درنگ با آن برخورد قانونی می‌شود و اجازه ادامه کسب‌و‌کار نخواهیم داد. مسلما نرخ‌نامه اگر در دید مسافر نباشد، تخلف است و مردم هم باید این دسته تخلفات را گزارش دهند.

مادرشاهیان یادآور شد: در خراسان رضوی فقط یک نرخ‌نامه وجود دارد و و دو‌نرخی‌بودن برای مسافر معنی ندارد. یعنی اگر مسافر خارجی هم در مشهد حضور یافت، باید با همان نرخ داخلی به او خدمات ارائه شود و دریافت نرخ دلاری خلاف قانون و تخلف است.