چهل و یکمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزان پسر سراسر کشور در مشهد پایان یافت | دانش آموزان را با قرآن و نماز باید قوی کرد  
مریم دهقان

به گزارش شهرآرانیوز، صبح امروز آیین اختتامیه چهل و یکمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزان سراسر کشور در چهار رشته حفظ و قرائت قرآن، اذان و مداحی با حضور مسئولان استانی و کشوری آموزش و پرورش و برگزیدگان این دور از مسابقات در هتل آفتاب ولایت مشهد برگزار شد.  

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش کشور در این مراسم گفت: اکنون اوضاع جهان دگرگون است و تیغ این دگرگونی را به سمت نوجوانان و کودکان قرار داده است لذا باید هر فرد را قوی کنیم این قوی شدن با انس با قرآن و نماز صورت می‌گیرد و تنها راه نجات فرزندان ما از هجمه‌های سنگین رسانه ای، فکری سیاسی، اعتقادی و احساسی که این روز‌ها بیشتر شده است همین است.  

اصغر باقرزاده با تاکید بر اینکه باید قدر قرآن، این نعمت بزرگ الهی را قدر بدانیم افزود: از بین دانش آموزان برگزیده مسابقات قرآن، عترت و نماز، برنده واقعی کسی است که دوستان خود را سر سفره قرآن بنشاند. اگر این امر محقق شد شما در نزد خدا نفر اول و برگزیده هستید، چرا که براساس آنچه بزرگان می‌گویند قرآن و عترت تجلی بخش زندگی هستند لذا لازم است این نعمت بزرگ را قدر بدانیم.  

باقرزاده اظهار کرد: برگزاری مسابقات قرآن، عترت و نماز بهانه‌ای است برای اینکه با قرآن مانوس شویم و معارف را یاد بگیریم.

برگزیدگان خراسانی در چهل و یکمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز

بنا به این گزارش، چهل و یکمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز در بخش آوایی دانش آموزان پسر سراسر کشور، ۷۰ نفر در چهار رشته حفظ قرآن کریم (حفظ کل، حفظ ۲۰ جزء و حفظ ۱۰ جزء)، قرائت قرآن کریم، اذان و مداحی برگزیده شده و مقام آوردند که ۱۲ نفر از دانش آموزان خراسان رضوی در هر یک از رشته‌ها مقام کسب کردند.  

محمدمهدی گریوانی و امیرحسین الله وردی در رشته حفظ کل قرآن کریم به ترتیب مقام‌های اول و سوم را کسب کردند. همچنین سید ابوالفضل ایوبی در حفظ ۲۰ جزء قرآن کریم رتبه اول و در رشته حفظ ۱۰ جزء قرآن کریم، سید محمدسجاد محروقی و ابوالفضل باغشنی به ترتیب مقام‌های اول و سوم را کسب کردند.  

در رشته اذان نیز محمدحسین طلبه مقام دوم و امیر علی عطایی مقام پنجم را بدست آوردند.  

محمدطا‌ها شیخ زاده و یاسین شریعتی به صورت مشترک مقام سوم و محمدرضا برزنونی و سید علی اکبر حسینی نیز مقام چهارم را در رشته مداحی کسب کردند و ابوالفضل بایگان نیز موفق به کسب رتبه اول در رشته قرائت قرآن کریم شد.

{$sepehr_key_6776}