برگزاری جلسه شورای مهارت خراسان رضوی | درخواست سازمان زندان‌ها برای ایجاد دومین مرکز ثابت آموزش فنی و حرفه‌ای
مهدی بی باک

به گزارش شهرآرانیوز، امیر دایی صراف، مدیرکل فنی حرفه‌ای خراسان رضوی، در نخستین جلسه شورای مهارت استان گفت: ما در مجموعه اداره کل فنی‌و‌حرفه‌ای ۱۹ مأموریت و جامعه هدف داریم که ۲ میلیون و ۹۵۲ هزار ساعت از ابتدای سال محقق شده است و بیش از ۲۳ هزار نفر در ۴ ماه ابتدایی سال جاری از خدمات ما استفاده کرده‌اند.

همچنین در ادامه این جلسه مسعود فیروزی، مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی، درباره مهارت‌آموزی معلولان ضمن تشکر از اقدمات اداره‌کل فنی‌وحرفه‌ای گفت: باید برای کار‌های جدیدی که می‌خواهد صورت بگیرد، استاندارد‌سازی جدیدی در حوزه کسب‌و‌کار انجام شود. تخفیف پنجاه درصدی نیز به معلولان تعلق بگیرد و در دسترس بودن مراکز برای معلولان نیز اهمیت دارد.

فیروزی ادامه داد: حذف آزمون تئوری از افراد کم‌توان ذهنی انجام شود. باید رشته‌های آموزشی نیز در مرکز توانیابان به‌روزرسانی شوند. بخش عظیمی از جامعه هدف ما در مراکز هستند و مشکلاتی دارند که از جمله آن می‌توان به نداشتن کدملی اشاره کرد. در بسیاری از مراکز و‌ به‌ویژه خانه فرزندان و خانم‌های آسیب‌دیده همکاران فنی‌‌وحرفه‌ای برای آموزش در این مراکز حضور پیدا کنند.

سید مجتبی حسینی، مدیرکل سازمان زندان‌ها، نیز در این جلسه گفت: باکمک فنی‌وحرفه‌ای در زندان‌ها در بخش زندانیان و سربازان وظیفه و خانواده زندانیان‌ ۳۳۰ دوره برگزار شده است که ۷ هزار نفر در این دوره‌ها شرکت کرده‌اند.

وی افزود: در بخش خانواده زندانیان ۱۷ دوره با ۳۴۹ شرکت‌کننده برگزار شده است. در اشتغال زندانیان نیز اقدامات خوبی صورت گرفته است و ۲۵۲ کارگاه در‌ زندان‌های استان وجود دارد.

حسینی تصریح کرد: در صورت امکان دومین مرکز ثابت آموزش فنی‌و‌حرفه‌ای در زندان مرکزی مشهد ایجاد شود.