آیت‌الله علم‌الهدی: تحمل سختی‌ها اگر با نگاه و نقش مادی و اجتماعی زندگی باشد، ارزشی ندارد

به گزارش شهرآرانیوز، آیت‌الله سید احمدعلم الهدی چهارشنبه شب در دوره آموزشی مهارت افزایی ۲۰۰ نفر از مبلغان بقاع متبرکه کشور، افزود: امروزه دشمن سعی دارد تا برای ما ارزش گذاری کند و اگر فرد برخلاف آن‌ها سخن بگوید، عنصر غیر ارزشی محسوب شود و حال آنکه فرد برای اینکه محبوبیت خود در جامعه را بر اساس ارزشی که دشمن مشخص کرده است رفتار کند، بزرگترین خطر و آفت بر سر راه فرد و جامعه روحانیت است.

وی افزود: طلبه‌ها و روحانیون اگر خدا را در انجام وظیفه خود در نظر بگیرند ملاحظه هیچ چیزی را نمی‌کنند حتی اگر همه دنیا علیه آن‌ها باشند.

{$sepehr_key_6947}

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی بیان کرد: همه باید اخلاص را به عنوان سرمایه در عمل خود حفظ کنند و قرار گرفتن در موقعیت‌ها و محیط‌های مختلف شما را تغییر ندهد و با نگاه اینکه مردم را راضی کنید، نباید خدا را از خود ناراضی نکنیم.

امام جمعه مشهد گفت: رنج بردن و تحمل سختی‌ها اگر با نگاه و نقش مادی و اجتماعی زندگی باشد، ارزشی ندارد بلکه باید در تمام عرصه‌های زندگی، سرمایه اصلی و اخلاص را از دست نداد بر همین اساس عاملی که سهم خدا را به ویژه در عرصه تبلیغ بیشتر می‌کند، اخلاص در عمل است و باید عرصه‌هایی برای خود به وجود بیاوریم که آخرت ما را بسازد و دنیای ما را پربرکت کند.

آیت الله علم الهدی با بیان اینکه عمل فرد در شناخت منفعت و ضرر نسبت به خدا مقایسه می‌شود و هر جا اخلاص بود نتیجه خواهد داشت، اظهار کرد: در تمام عمر، عملی که برای خدا انجام نشده باشد هنگام‌مرگ، چیزی برای انسان ندارد.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی تاکید کرد: لباس روحانیت، لباس نوکری است و اگر در خدمت اهل بیت (ع) باشیم، آن‌ها دنیای ما را به بهترین وجه اداره می‌کنند و هرچه مایه بگذارید، این بزرگواران از شما گران می‌خرند.

وی با بیان اینکه مسیر کار روحانیت یک‌مسیر مشخص، راه و جاده معین با مولفه‌های معلوم و شاخصه‌های تثبیت شده نیست، گفت: فرد ممکن است از مسیر و جاده‌ای حرکت کند و موقعیت‌های بالایی درک کند و ممکن است مسیر دیگری برود و آینده‌ای سیاه و ظلمانی داشته باشد و عرصه روحانیت، امروز به عنوان یک جریان تثبیت شده در جامعه است.

منبع: ایرنا