شهردار مشهد مقدس: ۱۰۰۰ نیروی خدماتی برای خدمت‌رسانی در اربعین آماده و ساماندهی شدند

به گزارش شهرآرانیوز شهردار مشهد در این مراسم گفت: شهرداری مشهد به عنوان نماینده جمهوری اسلامی در نجف با هزار نیرو و ۱۵۰ خودرو وظیفه نظافت زیرپای زائران، راهنمای زائر، مباحث فرهنگی و ... را برعهده دارد و هم‌زمان در مشهد نیز مراسم جاماندگان اربعین و دهه آخر صفر و استقبال از زائران پیاده برگزار می‌شود که کار بسیار سخت، اما شیرینی است.

محمدرضا قلندرشریف یکی از وجوه ماندگاری ایام عزاداری را جنبه مردمی بودن آن‌ها دانست و افزود: در گذشته فقط مراسم‌های ویژه‌ای برای دهه اول محرم برگزار می‌شد، اما در گذر زمان دهه آخر صفر، پیاده‌روی به سمت حرم مطهر رضوی و جاماندگان اربعین فرهنگ‌سازی شد. هرسال مطالبات فرهنگی مردم بیشتر می‌شود و باید رضایت زائران و مجاوران تأمین شود.

{$sepehr_key_7357}

آغاز پیاده‌روی جاماندگان اربعین از میدان ۱۵ خرداد

معاون شهردار و رئیس سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد نیز گفت: حرکت عاشقان امام حسین (ع) از میدان ۱۵ خرداد تا حرم مطهر رضوی انجام می‌شود و خدمات شهرداری مشهد شامل برپایی موکب‌ها برای پذیرایی از راهپیمایان تا ارائه تسهیلات حمل‌ونقلی و پاک‌سازی معابر و خیابان‌های مسیر راهپیمایی می‌شود و اطعام زائران توسط ۱۱۰ موکب انجام می‌شود.

حسین باغگلی با اشاره به تقویت خطوط منتهی و عبوری از حرم مطهر افزود: رایگان بودن خطوط منتهی به مسیر پیاده‌روی، اختصاص هشت دستگاه اتوبوس از بوستان جهانشهر به میدان ۱۵ خرداد و همچنین افزایش زمان سرویس‌دهی در روز اربعین و رایگان شدن مسیر منتهی به حرم از جمله اقدامات حوزه حمل‌ونقل است.