پلمب ۵ واحد صنفی مشاور املاک معروف در مشهد + فیلم (۲۲ مردادماه ۱۴۰۲)
طنین همتی

به گزارش شهرآرانیوز، نصب‌نکردن نرخ‌نامه، استفاده‌نکردن از سامانه تعیین اجاره‌بها در مشهد در قرارداد‌ها و اطلاع‌رسانی‌نکردن درخصوص نرخ مصوب کمیسیون از جمله تخلفات متعدد و باسابقه در این واحدهای صنفی است.

{$sepehr_key_7365}

فرماندار مشهد در این بازدید در جمع خبرنگاران با بیان اینکه با توجه به اینکه در جلسات شورای مسکن شهرستان مشهد تصمیم گرفتیم درخصوص ساماندهی نرخ اجاره بها اقداماتی انجام بدهیم، اظهارداشت: در سال ۱۴۰۲ قرار شد در نرم افزاری نرخ مصوب را به همه مشاوران املاک اعلام کنیم و بر اساس آن هم نظارت کنیم که املاک شهر انجام وظیفه کنند و این ابلاغ در یکم مردادماه به تمام مشاوران املاک ابلاغ شد.

محسن داوری با بیان اینکه امروز طی سرکشی از چند املاک سطح شهر، با توجه به شکایت مردم که این املاک‌ها طبق ضابطه عمل نمی‌کنند، مراجعه کردیم، افزود: طی بازدید از دو واحد املاک در  خیابان معلم مشخص شد این دو واحد به هیچ وجه ابلاغیه  جدید را اخذ نکرده بودند و  آن را هم اجرایی نکرده بودند، هر دو پلمب شدند و دیگرواحدهای املاکی در بولوار کوثر  و هاشمیه مشهد بود که ابلاغیه جدید را نصب کرده، اما  طبق ضوابط عمل نکرده بود و این واحد صنفی هم پلمب شد.
به گفته وی، مصمم هستیم بر اساس طرح‌هایی که برای ساماندهی حوزه مسکن و اجاره بها در مشهد مصوب می‌شود،   پیگیری خواهیم کرد و با متخلفان برخورد سخت خواهیم داشت.

{$sepehr_media_814580_400_300}

پنج هزار بنگاه املاک از سامانه تعیین اجاره‌بها مسکن در مشهد استفاده کرده‌اند

رستمی، رئیس اتحادیه املاک مشهد، در‌ بازدید سرزده امروز از بنگاه‌های املاک شهر گفت: تاکنون پنجاه درصد معادل پنج هزار بنگاه املاک از سامانه تعیین اجاره‌بها مسکن در مشهد استفاده کرده‌اند، اما مردم هم هنوز از این سامانه بی‌اطلاع هستند و نیاز به فرهنگ‌سازی است.

به گفته وی، مشاوران املاک حتما باید نرخ‌نامه به‌روز را در دید عموم و مشتری قرار دهند، در غیر این صورت تخلف محسوب می‌شود. رعایت نرخ‌نامه و کمیسیون مجاز از دیگر مواردی است که باید در واحدهای صنفی رعایت شود و به آن تأکید شده است.