خراسان‌رضوی یکی از استان‌های برترحوزه صنایع دستی است
به گزارش شهرآرانیوز، علیرضا رزم‌حسینی، استاندار خراسان‌رضوی در بازدید از غرفه‌های خراسان رضوی در سیزدهمین نمایشگاه گردشگری و سی و سومین نمایشگاه صنایع دستی تهران گفت: شرکت‌های بسیار خوبی در این استان وجود دارند که زائر و گردشگر را می‌آورند و توفیقات خوبی نیز پیدا کرده اند، در زمینه صنایع دستی هم پیشرفت‌های بسیار خوبی صورت گرفته است، خراسان رضوی یکی از استان‌های برتر کشور است.
وی افزود: خراسان‌رضوی به دلیل قدمت تاریخی که دارد، دارای ظرفیت بسیار خوبی در زمینه میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری و طبیعت گردی است.
وی با بیان این که خراسان رضوی یکی از استان‌های برتر کشور است، ادامه داد: با توجه به وجود بارگاه حضرت رضا (ع) قطب معنوی جهان اسلام است و سالانه میلون‌ها زائر به استان خراسان رضوی و مشهد مقدس آمده و زیارت می‌کنند.
رزم حسینی تصریح کرد: برای طبیعت گردی در شهرستان‌های درگز، کلات و اطراف مشهد ظرفیت بسیار خوبی وجود دارد و تقریبا آب و هوای متنوعی دارد که می‌تواند نسبت به جذب گردشگر اقدام کند.
وی با اشاره به برگزاری نمایشگاه گردشگری و صنایع‌دستی تهران اظهار کرد: برگزاری این نمایشگاه نشان می‌دهد شرکت‌های بسیار خوبی در این استان وجود دارند که زائر و گردشگر می‌آورند و توفیقات خوبی نیز پیدا کرده اند.
رزم حسینی گفت: خراسان‌رضوی در زمینه صنایع دستی هم پیشرفت‌های خوبی صورت گرفته است.
استاندار خراسان رضوی درباره طرح مثلث اقتصادی و اجرای آن در حوزه میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اظهار کرد: هدف طرح مثلث اقتصادی این است که یک وحدت رویه‌ای بین ارکان حکومت برای حمایت به وجود آورد که به نظر موفق هم بوده و خیلی هم راضی بوده اند.
رزم‌حسینی به نتایج این طرح اشاره کرد و گفت: نرخ بیکاری در خراسان رضوی پائین‌ترین نرخ در ۱۵ سال گذشته و به ۶.۲ درصد رسیده است و در این زمینه رتبه دوم کشور را داریم.
وی ادامه داد: هم چنین رشد سرمایه گذاری بسیار خوبی در استان داشتیم و به نظرم در سنوات آینده اگر با همین روند پیش برویم، حوزه گردشگری، صنایع‌دستی و میراث‌فرهنگی رونق بیشتری می‌گیرد.
رزم حسینی با اشاره به پروژه‌های سرمایه‌گذاری در اطراف حرم مطهر رضوی اظهار کرد: ما به سرمایه‌گذرای نیاز داریم چونآسیب‌های اجتماعی را کاهش می‌دهد، اشتغال و نشاط اجتماعی را افزایش می‌دهد به همین دلیل صدور مجوز‌ها را تسهیل می‌کنیم و توانمندسازی مردم جزو برنامه‌های ماست که دنبال می‌کنیم.