نشست هیات انتخاب و بازبینی اولیه رویداد «روایت شهر» برگزار شد + فیلم
رضا میرزاده

به گزارش شهرآرانیوز، «روایت شهر» مسیری برای هم‌آفرینی هنرمندان در طراحی و تولید فیلمنامۀ آثاری است که بتواند تصویر رسانه‌ای مشهد را با محوریت مزیت‌های هویتی آن در سطح ملی و بین‌المللی ارتقا دهد و زیست‌بومی برای خلق هنری که از مرحلۀ پردازش سوژه‌ها تا نوشتن نهایی فیلمنامه در کنار هنرمند خواهد بود.

{$sepehr_media_814066_400_300}

این رویداد با اهدافی از جمله بیان روایتی از فرهنگ عمومی (آداب، رسوم و لهجه) و میراث فرهنگی مشهد، ایجاد پیوند بین نسل‌های گذشته و آینده با استفاده از عناصر هنری، مستندنگاری وقایع و جریانات فکری سیاسی فرهنگی معاصر و بازنمایی هویت شهر مشهد شکل گرفته و بنا دارد با هم‌آفرینی و همکاری گروه‌های هنری در تولید آثار، ارائه خلاقانه‌ای از روایت‌هایی هویتی مشهد داشته باشد.

این رویداد با انتشار فراخوان و دعوت از گروه‌های هنری فعال در سطح شهر مشهد و کشور آغاز شد و پس از دو روز برگزاری، خروجی کار برای ارزیابی و بازبینی اولیه در اختیار تیم داوری قرار گرفت.

{$sepehr_key_7443}

«مجید ظریف» دبیر هنری رویداد روایت شهر درباره برگزاری این بخش از رویداد به خبرنگار شهرآرانیوز گفت: طی ۲ روز گذشته، نشست هیات انتخاب و بازبینی اولیه آثار رسیده به دبیرخانه روایت شهر در دو بخش مستند و خرده روایت برگزار شد.

وی افزود: برای ادامه کار، آثار به صورت تایید نهایی یا مشروط، انتخاب می‌شوند و به مرحله منتوری راه پیدا می‌کنند تا در نهایت، آثار نهایی برای ورود به مرحله تولید معرفی شوند.

ظریف خاطرنشان کرد: در این مرحله، قوت طرح و ایده‌های اولیه و رزومه افراد ارائه کننده طرح مورد بررسی قرار گرفت.