لیورپول در پی جانشینی برای آلیسون بکر | مقصد ایتالیاست؟
پژمان مضطر

به گزارش شهرآرانیوز، در فصل ناامیدکنندهٔ لیورپول، احتمالاً عملکرد باثبات آلیسون بکر تنها نکتهٔ مثبت این تیم بود، چنان‌که این ملی‌پوش برزیلی به‌عنوان بهترین بازیکن فصل باشگاه هم انتخاب شد؛ با این‌همه، گزارش‌هایی از ایتالیا حکایت از آن دارد که کلوپ به‌دنبال جانشینی برای این بازیکن است.

ظاهراً، قرمز‌ها می‌خواهند که مایک منیان، ملی‌پوش فرانسوی و ستارهٔ میلان، را جانشین سامبای آنفیلد کنند.

لیورپول در پی جانشینی برای آلیسون بکر | مقصد ایتالیاست؟

به‌گفتهٔ منابع خبری، به‌نظر می‌رسد که آلیسون ۳۰ساله دارد به‌شدت افت می‌کند و در چنین حالتی کلوپ شیرجه می‌رود که دروازه‌بان آبی‌های فرانسه را بقاپد.

قرارداد فعلی ستارهٔ سری آ با روسونری در سال ۲۰۲۶ به‌پایان می‌رسد و برای به‌خدمت‌گرفتن او ارائهٔ پیشنهادی قابل‌توجه لازم است. منابع ادعا می‌کنند که میلان حداقل ۹۰میلیون یورو (۷۷.۶میلیون پوند) در ازای منیان خواهد خواست.

ماجرا عجیب است، زیرا، انصافاً، آلیسون یکی از دروازه‌بان‌های درجه‌یک کلوپ است و فروشش هیچ توجیهی ندارد. اگر او نبود، چه‌بسا لیورپول مسابقهٔ افتتاحیه مقابل چلسی را می‌باخت.

{$sepehr_key_7531}

البته به‌هرحال قرمز‌ها به‌زودی باید دروازه‌بان پشتیبان جذب کنند، زیرا نه می‌توانند به تمدید قرارداد هرساله با آدریان ــ که بازیکنی است متوسط ــ ادامه دهند و نه قادر خواهند بود کلهر را نگه دارند که دوست دارد مرتباً در ترکیب اصلی بازی کند.

پس از بازنشستگی هوگو لوریس، منیان دروازه‌بان شماره‌یک فرانسه بوده است. این بازیکن با ۸ بازی ملی یکی از اعضای کلیدی تیم لیل بود که در فصل ۲۰-۲۱ قهرمان لوشامپیونه شد. یک سال پس از آن هم او در قهرمانی میلان و رسیدن این تیم به اسکودتو بسیار تأثیرگذار واقع شد.

نکتهٔ جالب اینکه منیان از کودکی هوادار تیم فوتبال لیورپول بوده است.

منبع: Paisley Gates