هنرستان‌ها موتور اقتصاد و کاهش آسیب‌های اجتماعی هستند
نگار مقدسی

به گزارش شهرآرانیوز، عباس بیات امروز ۲۵مرداد در اجلاس مدیران هنرستان‌های فنی‌وحرفه‌ای و کاردانش کشاورزی سراسر کشور که در هتل خورشید تابان مشهد برگزارشد، خطاب به حاضران در جلسه اظهارکرد: نگاه من به شما مشاوران ستاد است. موضوع آموزش فنی‌و‌حرفه‌ای بسیار گسترده بوده و با همه وزارتخانه‌های کشور در ارتباط هستیم.

وی بیان کرد: به تعداد شغل‌های جامعه فکر، طراحی و برنامه‌ریزی نیاز است. حوزه کشاورزی اولویت راهبردی دفتر وزارت بوده و به دنبال ارتقای آن هستیم. استفاده از ظرفیت شرکت‌های مختلف و شرکت‌های دانش‌بنیان نیز در دستور کار ما قرار دارد.

{$sepehr_key_7944}

بیات با بیان اینکه حمایت‌های مالی و اعتباری وزارت از هنرستان‌های کشاورزی بسیار ملموس است، عنوان‌کرد: مدیران هنرستان‌ها باید با استفاده از توانمندی‌های هنرستان خود چالش‌های آموزشگاه را برطرف کنند و نباید نگاه به ستاد داشته‌باشند بلکه لازم است با نگاه راهبردی، استفاده از ظرفیت‌های هنرستان و دغدغه‌مندی خلأها را برطرف کنند.

مدیرکل دفتر آموزش فنی‌وحرفه‌ای و کاردانش وزارت آموزش‌وپرورش گفت: هنرستان‌ها موتور اقتصاد و کاهش آسیب‌های اجتماعی کشور هستند و باید همه دستگاه‌ها برای هنرستان‌ها وقت بگذارند و از آن‌ها حمایت کنند. سرمایه‌گذاری بلندمدت سرمایه‌گذاری در هنرستان‌هاست تا اقتصاد مردمی شود، زیرا کسی که از ۱۸سالگی اشتغال داشته باشد، می‌تواند به‌زودی زندگی تشکیل دهد و این موضوع از افزایش سن ازدواج جلوگیری می‌کند.

وی با اشاره به اینکه هنرستان باید محلی برای عرضه تولیدات در کشور شود، تصریح کرد: ضروری است با استفاده از ظرفیت هنرستان‌ها نیاز‌های کشور را برطرف کنیم. بیش از یک‌میلیون هنرجو در هنرستان‌های کشور در چهارزمینه خدمات، صنعت، کشاورزی و هنر تحصیل می‌کنند. بخش‌های زراعی، دامی، باغی، ماشین‌های کشاورزی و صنایع‌غذایی در رشته کشاورزی آموزش داده می‌شود.

بیات خاطرنشان کرد: از ۷هزارهنرستان سراسر کشور در ۶۷۹هنرستان رشته کشاورزی آموزش داده می‌شود و ۳۴هزار هنرجو در این رشته داریم. بیشترین هنرجوی کشاورزی در کشور حدود ۶هزارنفر هستند که این تعداد در خراسان رضوی تحصیل می‌کنند. یکی از اولویت‌های راهبردی ما می‌تواند مدارس و هنرستان‌های شبانه‌روزی باشد که می‌توان در این زمینه سرمایه‌گذاری کرد و طرح و برنامه داد.