۱۲برگزیده خراسانی در سی‌امین جشنواره ملی هنر‌های تجسمی جوانان
عاطفه خوافیان

به گزارش شهرآرانیوز، جشنواره ملی هنر‌های تجسمی جوانان در نیمه اول هرسال برگزارشده و امسال مانند سال‌های گذشته سی‌اُمین دوره این جشنواره از ابتدای شهریور تا پنجم این ماه در بخش‌های مختلف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شامل اداره کل هنر‌های تجسمی، اداره کل استان کردستان و سایر ادارات کل استان‌ها با همکاری مؤسسه توسعه هنر‌های تجسمی معاصر  در سنندج برگزار می‌شود.

جواد روشندل با اشاره به برگزاری جشنواره هنر‌های تجسمی ایران در سنندج گفت: این جشنواره قبلا ازطریق فراخوان در کل استان‌ها اطلاع‌رسانی شده و متقاضیان در این فراخوان ثبت‌نام کرده و آثار خود را برای جشنواره ارسال کردند.

معاون امور هنری اداره ارشاد خراسان بیان کرد: در داوری‌های انجام شده در رشته‌های مختلف طراحی، گرافیک، نقاشی، مجسمه‌سازی، کاریکاتور، عکاسی و خوشنویسی، ۱۲برگزیده جشنواره از استان خراسان بوده که یکی از این افراد ساکن کاشمر و دیگر شرکت‌کنندگان برگزیده مشهدی هستند.

وی اظهار کرد: از ابتدای شهریور هم‌زمان با افتتاحیه جشنواره، رقابت بین برگزیدگان در کارگاه‌های زنده و عملی در سنندج آغاز می‌شود و تا پنجم شهریور نیز در محل برگزاری جشنواره حضور دارند. روشندل نحوه ارزیابی آثار نهایی برگزیدگان را این‌گونه توضیح داد: اثر ارسالی شرکت‌کننده و اثر خلق‌شده در کارگاه‌های حضوری در سنندج محور ارزیابی و انتخاب رتبه‌های برتر قرارمی‌گیرد.

{$sepehr_key_7981}