مشارکت بیش از ۲۰۰مسجد در طرح «هم‌محله‌ای امام‌رضا(ع)»
رضا میرزاده

به گزارش شهرآرانیوز، حجت‌الاسلام امیرحسین احمدنیا، معاون فرهنگی و اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد استان‌های خراسان با اشاره به خدمات ارائه شده توسط مساجد در دهه پایانی ماه صفر سال گذشته گفت: سال گذشته که با دغدغه اسکان زائر مواجه بودیم، مسجدی‌ها و بسیجی‌ها پای کار آمدند و طرح «هم‌محله امام‌رضا(ع)» رقم خورد که در چهارعرصه اسکان رایگان زائر در منازل، مساجد و حسینیه‌ها و مدارس علمیه، حمل‌ونقل رایگان زائر، نذر خدمت و موکب‌داری نسبت به خدمت‌رسانی به زائران، اقدامات خوبی صورت گرفت.

وی افزود: در این مدت بیش از ۸۰هزار نفر در هر شب از اسکان رایگان بهره‌مند شدند که این افراد در ۵۱۸منزل، ۲۱۳مسجد و بیش از ۱۵۰حسینیه و مدرسه علمیه و سوله اسکان پیداکردند.

حجت‌الاسلام احمدنیا با ابراز امیدواری درباره اجرای گسترده‌تر این طرح در سال جاری خاطرنشان کرد: امسال نیز از این تجربه بهره گرفته‌ایم و بیش از ۲۰۰مسجد در این طرح، خدمت‌رسان زائران و مجاوران حرم رضوی خواهند بود.

{$sepehr_key_7979}

معاون فرهنگی و اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد استان‌های خراسان به خدمات مساجد در اربعین سال گذشته اشاره کرد و گفت: در دهه آخر صفر سال گذشته و با محوریت مساجد مشهد، برنامه «جاماندگان اربعین» در روز اربعین اجرا شد و ۴۰موکب مسجدی در خیابان امام‌رضا(ع) مشهد برپا شد که از ساعت۶ تا ۲۰ به‌صورت مستمر به زائران و مجاوران خدمت‌رسانی می‌کردند. 

وی افزود: این تجربه امسال با وسعت بیشتری انجام می‌شود و در روز اربعین حسینی، حدفاصل میدان ۱۵خرداد تا حرم مطهر رضوی از ساعت ۸ تا ۲۰ برنامه جاماندگان اربعین اجرا می‌شود. در این برنامه ۵۵غرفه ایجاد شده توسط مساجد، به خدمت‌رسانی مستمر خواهند پرداخت و در کنار آن، غرفه‌ها و پایگاه‌های زیادی نیز به‌وسیله هیئت‌های مذهبی و تشکل‌های فرهنگی تشکیل خواهد شد.