«نه‌دره» در شیب توسعه
به گزارش شهرآرانیوز، حمیدرضا موحدی‌زاده نایب‌رئیس شورای شهر مشهد در این مراسم با اشاره به نقش کلیدی بازآفرینی شهری در کاهش آسیب‌های اجتماعی محلات مختلف شهر گفت: در همین راستا دفاتر تسهیلگری باید روی حوزه مأموریتی خود تمرکز بیشتری داشته باشند.
وی اظهارکرد: دفاتر تسهیلگری باید نقش حمایت‌کننده خود را در بهبود شرایط محلات همچون وضعیت امنیت و بهداشت داشته باشند، اما مأموریت اصلی این دفاتر همان بازآفرینی محلات هدف است که باید در این زمینه نقش‌آفرینی ویژه‌ای داشته باشند.

وی ابرازامیدواری کرد با برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری‌های ویژه‌ای که برای دفاتر تسهیلگری صورت پذیرفته است، اهداف بازآفرینی در محلات هدف این طرح پیاده‌سازی شود و رضایت شهروندان جلب شود.
وی اعتمادسازی برای شهروندان را از مهم‌ترین مسئولیت‌های دفاتر تسهیلگری دانست و بیان کرد: دفاتر تسهیلگری باید با تمرکز روی مسئولیت ویژه‌ای که بر عهده دارند، به بهسازی محیط زندگی شهروندان اقدام کنند و رسیدگی به امور دیگر اهالی محلات باید از سوی شورا‌های اجتماعی محله پیگیری شود.
رئیس کمیسیون ویژه مناطق پیرامونی و‌کم‌برخوردار شورای شهر مشهد نیز در این مراسم گفت: شهرداری با ایجاد دفاتر تسهیلگری، آغوش خود را برای تصمیم‌سازی شهروندان باز کرده است.

فیضی با اشاره به مختصات محیطی محلات نه‌دره و گلدیس و مشکلاتی که بر سر راه خدمات‌رسانی‌های شهری در این محدوده وجود دارد، ادامه داد: این منطقه به دلیل توپوگرافی خاص خود و محدودیت‌های طبیعی موجود، مشکلات زیادی را برای شرکت‌های خدمات‌رسانی همچون آب، برق و گاز به وجود می‌آورد و کار خدمت‌رسانی را با مشکلات زیادی مواجه می‌کند.
نایب‌رئیس کمیته نظارتی شماره یک شورای شهر مشهد با تأکید بر نقش مدارس و مساجد در توسعه اقدامات تسهیلگرانه تصریح کرد: در این حوزه از تسهیلگران و دست‌اندرکاران بازآفرینی حمایت می‌کنیم و بدون شک همچون فعالان این حوزه به‌عنوان یکی از اعضای فعال بازآفرینی نقش‌آفرینی خواهیم کرد.