معاون وزیر بهداشت در مشهد: ارتقای خودمراقبتی حاصل سواد بهداشتی است | گرانی برخی خدمات سلامت اجتناب‌ناپذیر است
علی صمدی جوان

حسین فرشیدی در گفت‌وگو با خبرنگار شهرآرانیوز گفت: امروزه اصلاحات بهداشتی و درمانی فراوانی در جامعه اتفاق می‌افتد و این کمک بسیار زیادی به ارتقای سواد سلامت خواهد کرد.

وی ادامه داد: هزینه‌های فراوان و بعضا گرانی در حوزه سلامت می‌شود و البته اجتناب‌ناپذیر است؛ بنابراین ما ملزم هستیم تا سلامت و بهبود بهره‌وری در این حوزه را با جدیت دنبال کنیم.

{$sepehr_key_8293}

فرشیدی یادآور شد: زمانی بود که درمانی برای اسهال و سایر بیماری‌های عفونی نداشتیم. اما ارتقای سواد و ایجاد زمینه‌های متعدد در ارتقای سواد سلامت جامعه و پیشرفت‌های مختلف ما را به جایی رساند که خانواده‌ها را نسبت به سلامتشان حساس و آگاه کند.

معاون بهداشتی وزیر با اشاره به سیاست‌های کلان این وزارتخانه خاطرنشان کرد: برنامه نظام سلامت خانواده در دستور کار ماست و شخص عین‌اللهی تأکید فراوانی بر این موضوع دارد؛ زیرا سلامت خانواده تأثیر مهمی بر فرایند جوانی جمعیت خواهد داشت و در این راه، با به‌کارگیری هدفمند شبکه بهداشت و بهورزان، می‌توانیم این هدف را محقق کنیم.

فرشیدی تأکید کرد: ارتقای سواد سلامت جامعه برای خودمراقبتی اجتماعی مفید است؛ به یاد داشته باشیم دوره کووید یکی از نماد‌های بارز تلاش برای ارتقای سلامت جامعه هم از سوی مردم و هم کادر‌های درمانی کشور بود که از راه سواد بهداشت و ارتقای آن به‌دست آمد.