آموزش پیشگیری از معلولیت به ۸هزار و ۲۰۰سالمند خراسان رضوی
علی صمدی جوان

غلامحسین دلبری در گفت‌وگو با خبرنگار شهرآرانیوز گفت: برنامه آگاه‌سازی پیشگیری از معلولیت‌های دوران سالمندی در سال۱۳۹۷ با تدوین شش محتوای آموزشی با هدف ارتقای دانش، تغییر نگرش و درنهایت تغییر رفتار در گروه‌های هدف میان‌سال و سالمند در پنج شهرستان در استان خراسان رضوی اجراشد، اما درحال حاضر با گسترش برنامه، این طرح در همه شهرستان‌های استان خراسان در حال اجراست.

{$sepehr_key_8525}

برنامه آگاه‌سازی پیشگیری از معلولیت‌های دوران سالمندی در سال گذشته با تخصیص ۲۵۰میلیون تومان اعتبار به این برنامه، توانست با آموزش ۸هزار و ۲۰۰نفر از سالمندان و میان‌سالان به برش تعیین شده و اهداف موردنظر دست یابد.  در سال جاری نیز با تربیت و آموزش بیش از ۸۰نفر مدرس جدید این طرح در همه شهرستان‌های استان خراسان‌رضوی بالاخص مناطق روستایی، حاشیه شهر‌ها و مناطق آسیب‌خیز کلاس‌های آموزشی برای سالمندان و میان‌سالان به‌منظور پیشگیری از بروز معلولیت‌های دوران سالمندی برگزارمی‌کند.

وی در خصوص اهداف اجرای طرح آگاه‌سازی پیشگیری از معلولیت‌های دوران سالمندی، گفت: این طرح با هدف طرح بهزیستی روانشناختی دوران سالمندی و پیش‌سالمندی، ارتقای سطح آگاهی و دانش سلامت، تغییر در نگرش و رفتار مربوط به سلامت و در نهایت ارتقای کیفیت زندگی در دوران سالمندی طراحی و تدوین شده است.