برای آبیاری فضای سبز مشهد از چه آبی استفاده می‌شود؟
آریا الوند

مهدی یعقوبی در گفت‌وگو با شهرآرانیوز، درباره اقدامات شهرداری در راستای برنامه‌های عملیاتی پروژه شهر دوستدار آب گفت: مدیریت شهری مشهد تا امروز برنامه‌های مختلفی در حوزه‌های زیرساختی، عمرانی و فرهنگی با کمک حوزه‌های مجری، شورا‌های اجتماعی محلات، سمن‌های دوستدار آب، شرکت آب‌وفاظلاب و... انجام داده است و با برنامه‌ریزی در راستای فرهنگ‌سازی، به‌ویژه در سنین پایه می‌توان در طولانی‌مدت، فرهنگ‌سازی خوبی در این خصوص ایجاد کرد.

وی اظهار داشت: از جمله اقدامات انجام شده، تعامل و همکاری خوب با سازمان‌های تخصصی آب منطقه‌ای و آب و فاضلاب درراستای استفاده از پساب و منابع غیرکیفی برای آبیاری فضای سبز، توسعه شبکه جداسازی آب شرب از آب خام، پیگیری احداث تصفیه‌خانه‌های لوکال جدید و... است، در همین راستا با همکاری معاونت فرهنگی شهرداری و شورای اجتماعی محلات اقدامات خوبی برای فرهنگ‌سازی و آموزش‌های مرتبط صورت گرفته و خاموشی آبنما‌های سطح شهر، ممانعت از شست‌وشو‌های غیرضروری معابر شهری و برگزاری کلاس‌های مستمر برای کارگران فضای سبز با هدف آموزش نحوه صحیح آبیاری فضا‌های سبز شهری در همین راستا بوده است.

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری مشهد تأکید کرد: ایجاد طرح‌های تشویقی صرفه‌جویی در مصرف آب و به‌کارگیری شرکت‌های دانش‌بنیان برای ساخت تصفیه‌خانه‌های لوکال در مجتمع‌های مسکونی سطح شهر با هدف بازچرخانی آب مجموعه و تامین نیاز‌های غیرشرب و فضای سبز و موارد مشابه می‌بایست با همکاری شرکت آب و فاضلاب برنامه‌ریزی و اجرایی شود.

{$sepehr_key_8714}