حرکت ۵ قطار تهران - کربلا در ایام اربعین

به گزارش شهرآرانیوز، جلال مختاری با بیان اینکه از سال‌های گذشته حرکت قطار‌ها به سمت کرمانشاه و خرمشهر را داشته‌ایم و با توجه به نزدیک شدن به ایام اربعین ظرفیت قطار‌ها را به دو برابر افزایش داده‌ایم، گفت: در هفته منتهی به اربعین نیز ظرفیت قطار‌ها به سمت کرمانشاه و خرمشهر سه برابر خواهد شد.

وی با بیان اینکه برای ایام اربعین حرکت چهار قطار فوق‌العاده از مقصد کرمان، زاهدان، یزد و ساری به سمت مناطق مرزی را پیش‌بینی کرده‌ایم، ادامه داد: همچنین بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده زائران هنگامی‌که در ایستگاه راه‌آهن خرمشهر پیاده می‌شوند، می‌توانند از طریق «ریل‌باس» از ایستگاه راه‌آهن به سمت مرز شلمچه به صورت رایگان حرکت کنند.

{$sepehr_key_8751}

این مقام مسئول در شرکت راه‌آهن در مصاحبه با رادیو اربعین، با بیان اینکه سال گذشته به صورت آزمایشی قطار ترکیبی تهران به سمت کربلا حرکت کرد، گفت: برای امسال حرکت پنج قطار ترکیبی از تهران به کربلا برای ایام اربعین در نظر گرفته شده است و زائران می‌توانند با مراجعه به سامانه اینترنتی شرکت راه آهن بلیت این قطار‌ها را تهیه کنند.

مختاری خاطرنشان کرد: ما تلاش داریم که با همکاری دولت عراق حرکت این قطار‌های ترکیبی را در زمان‌هایی غیر از اربعین از استان‌های دیگر همچون مشهد نیز به سمت کربلا داشته باشیم.

منبع: ایسنا