«کنکور»، هدف اصلی آموزش و پرورش نیست | در حال جمع بندی و بررسی رتبه‌های کنکور امسال هستیم
علی صمدی جوان

به گزارش شهرآرانیوز، محمود رضایی در نشست خبری هفته دولت در پاسخ به پرسش خبرنگار این رسانه عنوان کرد: ماهیت دو مرحله ای شدن کنکور سبب اعتراض دانش آموزان بود اما این یک دستور ملی بوده است.

وی تصریح کرد: کنکور برای ما هدف مهمی نیست و از سوی دیگر، بنا نیست همه رتبه برتر شوند و بنابراین، رتبه برتر برای ما شاخص نیست.

رضایی اضافه کرد: تصحیح الکترونیک آزمون های نهایی سال تحصیلی اخیر برای ما ارزشمند بود و آمارها، همگی حاکی از رشد کمی و کیفی آموزش متوسطه در این استان می باشد.

{$sepehr_key_8760}

وی خاطرنشان کرد: در امتحانات نهایی امسال، رشد معدل دانش آموزان خراسان رضوی ۸.۱ درصد نسبت به کل کشور بوده است و ۱.۵ درصد افزایش نمرات پایه دروس را شاهد بوده ایم.

رضایی با توجه به تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور تاکید کرد: در کنکور اخیر، دانش آموزان ۴۰ درصد تاثیر سوابق را جدی نگرفتند؛ این در حالی است که در کنکورهای ۱۴۰۳ و ۱۴۰۴ سراسری کشور، بنا است تا تاثیر معدل و سوابق تحصیلی به ۵۰ و ۶۰ درصد افزایش یابد و علت این سختگیری، مقابله با مافیای کنکور در کشور می باشد.

{$sepehr_key_8761}

معاون متوسطه آموزش و پرورش خراسان رضوی در پایان متذکر شد: اکنون در حال جمع بندی و بررسی رتبه های کنکور امسال هستیم تا آمار دقیقی از رتبه های کسب شده در استان داشته باشیم. با این حال تاکنون وجود تعداد زیادی از رتبه های ۲ و ۳ رقمی برای ما مسجل شده است و جمع بندی نهایی را اطلاع رسانی خواهیم کرد.