کارگاه انتقال تجربه با حضور «هادی حاجتمند» در مشهد برگزار شد
رضا میرزاده

به گزارش شهرآرانیوز، در سومین روز برگزاری رویداد روایت شهر، کارگاه انتقال تجربه و با موضوع «تجربه سینماگری در مشهد» با حضور «هادی حاجتمند» کارگردان سینما برگزار شد.

در ابتدای این نشست، حاجتمند به مشکلات فیلمسازی در شهر‌هایی به جز تهران اشاره کرد و گفت: بر مبنای تجربه شخصی ه داشته ام، فیلمسازی در هر شهری به جز تهران، مشکلاتی دارد که تقریبا این مشکلات را در هر جا می‌توان یافت.

وی افزود: مهمترین مسئله در این موضوع است که در فضای غیر از تهران، چیزی به اسم بودجه منطقی ساخت فیلم سازی حرفه‌ای تعریف نشده است و از اینرو، باید با بودجه‌هایی فیلم ساخت که به صورت منطقی، فیلمسازی با آن غیرطبیعی و دشوار و حتی غیرممکن است.

حاجتمند خاطرنشان کرد: دومین موضوع در این زمینه، موضوع عوامل ساخت فیلم اعم از عوامل انسانی و عوامل فنی است. از آنجایی که در شهرستان‌ها و نقاطی به جز تهران معمولا تعداد فیلم‌های ساخته شده بسیار کم است، عوامل و خصوصا عوامل انسانی تولید، یا دچار فرسودگی و رخوت هستند و یا این که رشدی بادکنکی دارند و این تصور را دارند که ما کار خود را بلدیم و کسی نیست که با او همکاری کنیم.

حاجتمند خاطرنشان کرد: البته کار سینمایی در تهران هم غیرممکن نیست. اما دشواری‌هایی که در مسیر وجود دارد وصبر و استقامتی که در این مسیر نیاز است، باید به مراتب خیلی بیشتر باشد.

وی در ادامه به پاسخ به پرسش‌های مخاطبان درباره تجربیات مختلف فیلمسازی خود پرداخت و از برخی از تجربیات خود درباره ساخت مجموعه‌هایی نظیر «بچه زرنگ» و نیز سریال «بیست کووید» که مراحل فیلمبرداری خود را در مشهد طی می‌کند، سخن گفت.

{$sepehr_key_8812}